Megtalálták az MS 804-es, Párizs-Kairó járatot teljesítő, csütörtök hajnalban a radarokról eltűnt EgyptAir Airbus A320-as roncsait, bár a hatóságok pontosítottak: a Kárpáthosz mellett talált tárgyakról kiderült, hogy nem a géphez tartoznak, péntek délelőtt viszont a hadsereg 290 kilométerre Alexandria városától állításuk szerint a lezuhant Airbushoz tartozó roncsokat talált a Földközi-tengerben. A hatóságok folytatják a repülőgép többi része utáni kutatást.

A légitársaság egyik A320-as repülőgépe. A kép illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu) | © AIRportal.hu

A légitársaság egyik A320-as repülőgépe. A kép illusztráció. (Fotó: AIRportal.hu)

A délutáni órákban a görög hatóságok jelentették, hogy az egyik kutató-mentő repülőgépről észrevettek néhány a tenger felszínén úszó tárgyat, körülbelül 50 tengeri mérföldre attól a ponttól, ahol a radarok utoljára érzékelték a repülőgépet. Bár az egyiptomi minisztérium is azt közölte, hogy a gép roncsait találták meg, ezt az állítást később visszavonták.

Hírügynökségi jelentések szerint péntek délelőtt a hadsereg újabb roncsdarabokat talált Alexandria városától 290 kilométerre a tengerben. A roncsok között személyes tárgyak is voltak, délután pedig holttestek részeit is megtalálták, a hatóságok most átfésülik a környéket a gép fekete doboza után kutatva.

Az Airbus szakemberei és három francia balesetvizsgáló Kairóba érkezett, hogy segítsék a nyomozást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A SU-GCC lajstromjelű, Airbus A320-200 repülőgép 66 emberrel, 56 utassal és 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23.09 órakor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint 2.45 órakor veszett nyoma.

A légitársaság először azt a tájékoztatást adta, hogy a repülő mintegy 80 mérföldre, nagyjából 10 percre az egyiptomi légtértől tűnt el, majd ezt pontosítva azt írta: a repülőgép 10 mérföldet tett meg Egyiptom légterében mielőtt eltűnt. A repülő 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett.

A görög hatóságok közlése szerint a gép 37 ezer lábon repült, amikor először 90 fokot balra, majd 360 fokot jobbra fordult, és 15 ezer lábra zuhant. Mielőtt ez megtörtént volna, az irányítók át akarták adni az egyiptomi léginavigációs szolgáltatónak a gépet, de a pilóták már nem válaszoltak, majd nem sokkal később 10 ezer láb magasságon tűnt el a radarokról az Airbus.

Az illetékes hatóságok közleményeikben egyelőre nem zárták ki a műszaki és az emberi hiba lehetőségét, de egyelőre a terrorcselekmény lehetőségét sem, bár több mint 24 órával a gép eltűnése után még egyik terrorszervezet sem vállalta a felelősséget.

A légitársaság a csütörtök délelőtti órákban közzétett közleménye szerint a fedélzeten 30 egyiptomi, 15 francia, 2 iraki, 1 brit, 1 belga, 1 kuvaiti, 1 szaúdi, 1 szudáni, 1 csádi, 1 portugál, 1 algériai és 1 kanadai utas tartózkodott. A repülőgép személyzete 10 fős volt, a kapitány és az elsőtiszt mellett 5 légiutaskísérő és 3 biztonsági tiszt, úgynevezett légi marshall utazott a gépen.

Beszámolók szerint a gép kapitánya a 36 éves Muhammed Szaíd Ali Sakír volt, akinek több mint hatezer repült órája volt, ebből több mint kétezret Airbus A320-ason teljesített. Az eset bekövetkeztekor jó repülési viszonyok voltak a térségben, a hajózó személyzet az eltűnés előtt tíz perccel lépett utoljára kapcsolatba a légiforgalmi irányítással.

A SU-GCC lajstromjelű A320-as repülőgépet 2003-ban gyártották, 2003. novembere óta repült az EgyptAir flottájában. A repülőgép az Airbus közlése szerint két darab Aero Engines V2500 típusú hajtóművel volt felszerelve és összesen 48,000 órát töltött a levegőben a 2003. novemberi átadása óta.

Legutóbb frissítve: 18:50

Kövess minket a Google Newson, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Kövess minket a Google News hírfolyamban!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!