Előző légitársasága, a Norwegian épp csődvédelemben küszködik, de Bjorn Kjos volt vezérigazgató újra megpróbálkozik egy hosszútávú, diszkont utakat kínáló cég alapításával.
A Reuters jelentése szerint a vállalat indítását hétfőn jelentették be, a Norse Atlantic Airways 15 százalékban Bjorn Kjos kezében van, partnere, társalapítója és többségi tulajdonosa Bjorn Tore Larsen, az OSM Aviation toborzó cég tulajdonosa.
A légitársaság a tervek szerint Londonból, Párizsból és Oslóból Boeing 787-esekkel repülne New Yorkba, Los Angelesbe és Miamiba, az első járatok még ebben az évben elindulhatnak.
Áprilisban már megkezdődhet a kereskedelem a cég részvényeivel az oslói tőzsdén.
Az eddig felvázolt útvonalhálózat semmiben nem különbözik attól, mint amit a Norwegiannel repültek, és nem titkoltan éppen az a szándékuk, hogy a légicég által hagyott piaci rést újra betöltsék.
Larsen a közleményben azt írta, nagyon jól ismerik az iparágat, és nagyon kedvező feltételek mellett jutottak hozzá néhány Dreamlinerhez, bár azt nem mondta, hogy honnan és hány gépet szereztek.
Mindenesetre a dolognak van némi pikantériája, mivel a Norwegian épp most adta vissza a lízingcégeknek a 787-eseket, miután kivonult a hosszútávú diszkont járatok piacáról.
Mint ismert, a Norwegian anyagi helyzete elsősorban attól roppant meg, hogy Bjorn Kjos vezetése alatt hatalmas, később fenntarthatatlannak bizonyult bővítést hajtottak végre, és ennek költségeit a cég nem tudta megfelelő bevételekkel fedezni. A koronavírus-járvány így rendkívül legyengült állapotban találta a társaságot, amely most csődvédelem alatt igyekszik rendezni sorait, és elindítani megmaradt Boeing 737-esekkel az európai járatokat.
A legtöbb szakember egyetért abban, hogy a koronavírus-járvány után a hosszútávú járatok iránti kereslet fog a legkésőbb magára találni. A megváltozott piaci körülmények között erősen kérdéses, hogy fenntartható-e – főleg szélestörzsű repülőgépekkel – a tengeren túli diszkont járatok üzemeltetése.