Európai típusokkal bővíti flottáját az áruszállítással és gépek lízingbe adásával foglalkozó Air Transport Service Group (ATSG), a cég 20 darab A330-ast módosíttat e célra, és rövidesen megjelennek az A321-es cargo-gépek is a cég portfóliójában.
A Freightwaves beszámolója szerint az ATSG jelenleg kizárólag Boeing 767-eseket ad bérbe, vagy repül velük partnerei, egyebek közt az Amazon számára, de az e-kereskedelem speciális igényei miatt az európai gyártó keskenytörzsű típusát is elkezdik használni.
A vállalat negyedéves pénzügyi beszámolójával egyidejűleg hozta nyilvánosságra, hogy lekötött 67 konverziós gyártási slotot, vagyis ennyi gépet kíván 2022 és 2025 között utasszállítóból cargo-géppé alakíttatni.
Ebből húszat tartanak fenn az A330-asnak, de addig még be kell szerezni magukat a gépeket, ezek 200-as és 300-as verziók is lehetnek, a munkálatok pedig 2023-ban indulhatnak az Elbe Flugzeugwerke drezdai üzemében.
A fennmaradó gyártási helyek a flotta gerincét adó Boeing 767-eseknek, illetve a rövidesen bemutatkozó Airbus A321P2F verzióknak vannak fenntartva, de arról egyelőre nincs információ, hogy utóbbi típus mikor mutatkozhat be az ATSG-nél. A 767-eseket az Israel Aircraft Industries alakítja át.
Azért választották az A330-asokat, mert rövidebb távú útvonalakon is be tudják vetni, emellett könnyű a kiszolgálása, így alacsonyabb a fordulóideje, ez pedig az e-kereskedelemben fontos tényező. A közlés szerint az Airbusokat csak bérbeadják, ők maguk nem fogják üzemeltetni.
Idén júniusban számoltunk be arról, hogy az Airbus leányvállalatkánt működő Elbe Flugzeugwerke növeli kapacitását az A330-as típus cargo-változattá átépítésére. Ebben az évben hét, jövőre már 14 darab A330-ast kell átalakítani, 2023-ban pedig 23 van előjegyzésben, de a drezdai gyártócsarnok bővítésével 25 fölé szeretnék emelni az évente elkészülő példányok számát.