Az élénkülő kereslet miatt növeli kapacitását az A330-as típus cargo-változattá átépítésére az Airbus és az ST Aerospace közös vállalkozása: az EFW a drezdai üzem bővítése mellett az Egyesült Államokban és Kínában is megjelenik.

Az utasszállítóból áruszállítóvá alakításokat végző Elbe Flugzeugwerke (EFW) az Aero.de portál érdeklődésére közölte, hogy a jelenlegi trendek alapján jelentős keresletet látnak a cargo gépekre, a hozzájuk beérkezett megrendelések száma is emelkedett, ezért kell növelniük a gyártási kapacitást.

Ebben az évben hét, jövőre már 14 darab A330-ast kell átalakítani, 2023-ban pedig 23 van előjegyzésben, de a drezdai gyártócsarnok bővítésével 25 fölé szeretnék emelni az évente elkészülő példányok számát.

Fotó: EFW

Emellett az alabamai Mobile-ban, illetve Sanghajban is létrehoznak egy gyártósort, ahol elvégezhetik az átalakításokat.

Az EFW-nek egyetlen dolog okozhat fejfájást, ha kevés A330-ast vonnak ki a forgalomból, amelyeket át tudnának alakítani. Jelenleg az idén februárban csődbe ment Air Namibia két A330-asán dolgoznak, de a gyártó szerint megfelelő mennyiségű repülőgép áll majd a rendelkezésükre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az 1800 embert foglalkoztató társaság egyébként az Airbus szélestörzsűje mellett A320/A321-eseket is alakít át áruszállítóvá, emellett karbantartással is foglalkozik. Az A321-esből a világ első konvertált cargo-verziója tavaly októberben állt forgalomba.

Az áruszállító gépekre most minden eddiginél nagyobb kereslet van, mert a járvány miatt bevezetett utazási korlátozások okán az utasszállító gépek rakodóterében rendelkezésre álló hely, az úgynevezett belly cargo kapacitás jelentősen csökkent. Az e-kereskedelem ugrásszerű növekedése, valamint az egészségügyi segédeszközök, oltások szállítása viszont egyre több feladatot ad.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) legutóbbi, idén áprilisi adatai szerint az árutonna-kilométerben mért teljesítmény 2019 azonos időszakához képest 12 százalékkal nagyobb volt, ugyanakkor a felkínált kapacitás még 9,7 százalékkal elmarad a két évvel ezelőttihez képest.

Ez a folyamat oda vezetett, hogy a fuvarozási díjak jelentősen emelkedtek, és a légicégek bevétele jelentős részben ebből a tevékenységből származik.