Az átépítés miatt megerősített farokrészben jelentkezett egyetlen kis repedés, emiatt a négyből két példányt ideiglenesen leállított a cég, az utasszállító változatokat nem érinti a gond.

A Lufthansa Cargo négy, utasszállítóból átalakított áruszállító A321 P2F típusú gépe közül kettőnél találtak ilyen problémát, először a D-AEUC lajstromjelű, 15 éves példányon – erősítette meg a vállalat szóvivője az aero.de portálnak.

A kisméretű repedés pontos helyét nem közölték, de információk szerint a gépek cargo-konverzió miatt megerősített farokrészére korlátozódik, a szóvivő szerint így az utasszállító típusváltozatokat nem érinti a gond.

Forrás: Lufthansa Cargo

Mint megírtuk, a Lufthansa Cargo 2022 tavaszán állította forgalomba az első A321 P2F-et, mellette többek közt az ausztrál Qantas is üzemelteti ezt a variánst, annak indító légitársaságaként. Összesen mintegy 30 példány állt már forgalomba tavaly év közepére a világ különböző részein.

A kiöregedő Boeing 757-es cargo-gépek leváltására szánt A321-es áruszállítók átalakítási programját a szingapúri ST Engineering, az Airbus és közös leánycégük, az EFW (Elbe Flugzeugwerke) viszi. A konverzióban nagy méretű cargo-ajtóval és a fő fedélzeten a konténerek mozgatására szolgáló rendszerrel szerelik fel további kiterjedt átalakítások mellett a gépeket, amelyek 14 paletta és 10 konténer, összesen legfeljebb 28 tonna áru szállítására képesek 3500 kilométeres távolságra (ennél kevesebb tömeg esetén a maximális hatótáv mintegy 4200 kilométer).

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.