A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség szerint a szén-dioxid-kibocsátás ellentételezése nem oldja meg véglegesen a problémát, ez csak a karbonsemleges növekedés biztosítására alkalmas. A káros anyagok emissziójával kapcsolatban több problémát is felvetettek a szervezet genfi konferenciáján.
Michel Adam, az IATA környezetvédelemmel foglalkozó menedzsere azt mondta, az kibocsátás ellentételezésből származó bevételt a légitársaságok például bioüzemanyag vásárlására fordíthatják, amely teljes életciklusára vetítve akár 80 százalékkal is csökkentheti az emissziót. A másik lehetőség, hogy olyan programokat támogatnak, amelyek csökkentik a szén-dioxid-kibocsátást.
Ezek menedzselésére hozta létre az IATA a CORSIA nevű kezdeményezését, amely azt hivatott biztosítani, hogy a forrásokat megfelelően használják fel, a pénz olyan programokhoz kerüljön, amelyek mérhető módon képesek csökkenteni az emissziót. Bár a lépések nagyon hasznosak, végleges megoldást nem jelentenek a problémára. Adam szerint
a kompenzáció csak arra jó, hogy a fejlődésből származó plusz károsanyag-kibocsátást a légitársaságok ellensúlyozni tudják.
Azaz, nettóban nem változik a helyzet, tehát nem sikerülhet csökkenteni az emissziót. Adam úgy véli, a helyzeten biztosan nem segít a környezetvédelmi adók bevezetése, mert azok nem fogják csökkenteni az emissziót, legfeljebb a magasabb árak miatt csökkentik a forgalmat az adott útvonalon, amit viszont a légitársaság stratégiai okok miatt továbbra is fenntarthat, így az egy főre jutó kibocsátás növekedni fog.
Hozzátette: az államok támogatására, például rövidebb légi útvonalak biztosítására van szükség, hogy csökkenthető legyen a légiközlekedés környezeti lábnyoma.