A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint továbbra is az ázsia-óceániai régióban a legnagyobb a forgalom, és itt növekedik a legnagyobb mértékben az utasszám.
A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet legfirsebb, a 2016-os évről szóló összefoglaló jelentésében azt írta, a kereskedelmi utasforgalomban az ázsia-óceániai régió eddig is a legnagyobb piaci szeletet képviselte, de ez az 2015-ös szinthez képest még tovább erősödött.
A friss statisztika szerint Ázsia-Óceániában zajlik a világ 3,8 milliárdos utasforgalmának 35 százaléka, ez 1,3 milliárd utast jelent, és ez 11,3 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti szintet. A teljesítményt tovább javította, hogy a világ egyetlen régiójában sem volt ilyen erős a forgalom bővülése.
A második legerősebb forgalmat Európa produkálta 26 százalékos részesedéssel (994 millió utas) és 6,1 százalékos erősödéssel, míg a harmadik helyre Észak-Amerika ért fel 24 százalékos részesedéssel (275 millió utas) és szerényebb, 3 százalékos bővüléssel.
Mindemellett a nemzetközi és belföldi forgalomban a legforgalmasabb útvonalak is mind ebben a régióban vannak. A nemzetközi forgalomban a Hongkong-Tajpej (5,2 millió utas) útvonal a legfrekventáltabb, a belföldi járatoknál pedig a Jeju-Szöul (11,6 millió) a járaton utaznak a legtöbben.
Ennek ellenére az öt legnagyobb utasforgalmat bonyolító légitársaság között csak egy, a China Southern sorolható ebbe a térségbe. A legtöbb utast az amerikai Southwest (151 millió), az American Airlines (144 millió) és a Delta Air Lines (143 millió) szállítja, és a legtöbb utas is amerikai állampolgár (nemzetközi és belföldi forgalomban egyaránt), 810 millió amerikai útlevéllel rendelkező utast regisztráltak.
Az IATA statisztikája rávilágított arra is, hogy a világban a diszkont légitársaságok aránya utasforgalom alapján 1,2 százalékkal 28,3 százalékra emelkedett 2016-ban, a hálózatos légitársaságok a forgalom 69,5 százalékát fedték le, az üdültető légitársaságok 2,2 százalékot hasítottak ki a piacból.