A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) friss felmérése szerint a megkérdezett utasok 72 százaléka elégedett volt a repülőtéri és légitársasági szolgáltatás színvonalával, a legkritikusabb pontok továbbra is az utasbiztonsági és határellenőrzés, valamint a csomagkezelés voltak.

A montreali székhelyű szervezet varsói konferenciáján ismertette idei felmérésének eredményeit.

A közel 11 ezer utas megkérdezésével lezajlott felmérés eredményei azt mutatják, hogy az emberek nagyjából kétharmada értékeli inkább jónak vagy nagyon jónak az általános utasélményt.

Az elmúlt években is 72-75 százalék körüli eredmény mutatkozott egyébként. Ázsiában voltak a leginkább (81 százalék) és Afrikában a legkevésbé (67 százalék) elégedettek az utasok.

Heathrow Airport, Terminal 5A, passengers in check-in hall, September 2018

Minimálisan, 1-2 százalékponttal ugyan, de javult az emberek megítélése az utasbiztonsági ellenőrzéssel, a csomagkezeléssel és a határellenőrzéssel kapcsolatban is, bár ez a három okozza a legtöbb gondot az utasoknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az eredmények azt mutatják, hogy egyre többen, az utasoknak már az 51 százaléka használ okos eszközt a járatra való becsekkoláshoz, és a megkérdezettek 50 százaléka részesíti előnyben a légitársaságok mobilalkalmazásait, sőt, ezen a platformon keresztül kommunikálnak a társasággal.

Egyelőre kisebbségben vannak azok, akik biometrikus adatokkal szeretnék helyettesíteni a beszállókártyájukat és/vagy személyi igazolványukat, idén 47 százalék nyilatkozott úgy, hogy hajlandó lenne megadni ezt ahhoz, hogy felgyorsuljanak a repülőtéri procedúrák. Tavaly még csak 45 százalék támogatta ezt a technológiát. Tipikusan a sokat utazó, 35-44 éves, járatkésést vagy -törlést már tapasztaló férfi utasok részesítik előnyben a biometrikus azonosítást.

Forrás: TSA

Az elektronikus beléptető kapukkal az utasok 72 százaléka elégedett, 74 százalék úgy véli, hogy gyorsabb átjutást biztosítanak az automatizált eszközök.

Az IATA arra is kíváncsi volt, hogy az utasok mennyi időt szeretnének fordítani egyes folyamatokra.

A kimutatás szerint az emberek legfeljebb 3 percet szeretnének fordítani a csomag feladására, 10-10 percet az utasbiztonsági ellenőrzésre és a csomag felvételére.

A csomagok kezelésével kapcsolatban az IATA azt állapította meg, hogy ezen a területen kell a repülőtereknek a legtöbb fejlesztést végrehajtania, hogy megfeleljenek az utasok elvárásainak.

Az utasok 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ha nyomon lehetne követni a csomagot, akkor mindenképpen feladnák, 52 százalék viszont inkább kézipoggyásszal utazik, főként mert fél a megrongálódástól, lopástól, és nem akar várni a repülőtéren arra, hogy kézhez kaphassa a poggyászt.