A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője szerint megbukott az országokon átnyúló információcserét ösztönző program, amellyel a légiközlekedést akarák biztonságosabbá tenni.
Alexandre de Juniac a Channel News Asia tudósítójának beszélt Szingapúrban. Elmondása szerint a bukás oka, hogy sok kormánynak nem fér a gondolkodásmódjába, hogy megossza azokat a biztonsági információkat, amelyeket szerzett. Ezek viszont elengedhetetlenek lennének a a veszélyes zónákkal kapcsolatban. Az sem könnyíti a helyzetet, hogy ezek a kormányok – amelyeket nem nevezett meg – ha meg is osztják az információt, nem, vagy nehezen működnek együtt.
A programot az IATA azért kezdeményezte, mert a geopolitikai helyzet egyes régióban egyre nagyobb mértékben veszélyezteti a légiközlekedés biztonságát. Hogy ez miért probléma, arra a Malaysia Airlines 17-es járatának lelövése, illetve a Cathay Pacific egy észak-koreai ballisztikus rakétával való közeli „találkozója” mutat rá.
Az Air France-KLM korábbi vezetője szerint bár az ő kezdeményezése elbukott, de a titkosszolgálatok közti információcsere egyre égetőbbé válik nem csak a helyi konfliktusok, hanem az utasok egyre nagyobb száma miatt is. 2035-re a számítások szerint több mint 7 milliárdan közlekednek majd repülőgépekkel egy év alatt, kétszer annyian, mint 2016-ban. Alexande de Juniac érthetetlennek nevezte, hogy napi 10 millióan repülnek, a kormányok mégsem cserélnek információt.