A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adatai szerint az első félévben több utast és árut szállítottak a taglégitársaságok, mint egy évvel korábban, de túl sok a bizonytalan tényező a biztosan jó második félévi javuló teljesítményhez.
Utasforgalom
A 260 légitársaságot tömörítő kereskedelmi szervezet legfrissebb adatai szerint az értékesített utaskilométerben mért teljesítmény 6 százalékkal javult az első félévben, de a légitársaságok a kapacitásokat ennél nagyobb mértékben, 6,2 százalékkal növelték, ezért a járatok átlagos töltöttsége 0,2 százalékponttal 79,2 százalékra mérséklődött.
Régiókra bontva nincs nagy változás a korábbi hónapok trendjéhez képest, továbbra is a közel-keleti régió számít a fejlődés motorjának, 10,6 százalékos bővüléssel. Hozzá kell tenni azonban, hogy az afrikai légitársaságok után a közel-keletiek mentek a legalacsonyabb, 74,2 százalékos átlagos töltöttséggel. Európából 3,8, a globális forgalom 31 százalékát kitevő Ázsia-Óceániából pedig 7,8 százalékos bővülést jelentettek.
Áruforgalom
Nem ennyire egyértelmű is tiszta az áruszállítási szektor teljesítménye, miután az első félévben többször is csökkent az ágazat áru-tonnakilométerben mért teljesítménye az előző évihez viszonyítva. Bár júniusban 14-havi csúcsra, 4,3 százalékra gyorsult a bővülés, ez is csak arra volt elég, hogy a féléves gyarapodás 0,5 százalékot tegyen ki.
A légitársaságok ennek ellenére jelentős kapacitást dobtak a piacra, az első félévben 6 százalékkal nőtt az elérhető áru-tonnakilométer, emiatt a járatok átlagos töltöttsége 2,3 százalékpontot zuhant és 42,5 százalékon állt meg a félév végén.
Hasonló trendek rajzolódnak ki az áruszállításban a személyforgalomhoz képest, ebben a szegmensben is a Közel-Kelet teljesített a legjobban 6,4 százalékos átlagos bővüléssel, de ez a teljesítmény nehezen tudta csak ellensúlyozni a recesszióba zuhanó Dél-Amerika 5 százalékos , valamint a forgalom 40 százalékát adó ázsia-óceániai térség 2,2 százalékos teljesítménycsökkenése.