A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) arra sürgeti a légiközlekedési ipar szereplőit, hogy készüljenek fel a klímaváltozásra, amely jelentősen befolyásolja majd az üzemet..
Az ENSZ repüléssel foglalkozó szervezete legutóbbi környezetvédelmi jelentésében több veszélyre is felhívta a figyelmet, ezek között szerepel a jetstreamek megváltozása, a magasabb levegő-hőmérséklet miatt a csökkenő felhajtóerő, a növekvő vízszint miatt a szigeteken lévő létesítmények víz alá kerülése, valamint a homokviharok, rendkívüli események gyakoribbá válása.
Az ICAO arra hívta fel a figyelmet, hogy a teljes légiközlekedési rendszert figyelni kellene, mert a klímaváltozás miatt egyre extrémebb időjárási jelenségek egyre gyakrabban fognak előfordulni. Ezekre az iparág egyelőre úgy tud a legjobban felkészülni, hogy kockázatelemzéseket készítenek és csökkentik a kockázatokat.
Az ICAO arra is felhívta a figyelmet, hogy 2050-ig a jelenlegi 6-700 megatonnás évi szén-dioxid-kibocsátás 2500 megatonnára emelkedhet a kerozinfogyasztást alapul véve, és ebbe már az alternatív üzemanyagok használatát is beleszámolták. Hozzátette, hogy ez még mindig kisebb mértékű, mint a várható forgalombővülés.
A technikai fejlődést és az üzemelés hatékonyság-javulását figyelembe véve az ICAO azzal számolt, hogy 2030-tól már nem fog a forgalom bővülésével arányos módon növekedni a zajszennyezés, de figyelembe kell venni, hogy az igény a repülés iránt sokkal nagyobb mértékben bővül, mint amivel az ipar a fejlesztésekkel lépést tud tartani.
Az üzemanyag felhasználásával kapcsolatban az ICAO – nem meglepő módon – folyamatos javulásra számít, de további lépések szükségesek, hogy elérjék az évi 2 százalékos javulást. Ebben sokat segíthetnek az alternatív üzemanyagok, de ezek hosszútávú elérhetősége bizonytalan.