A kecskeméti repülőtéren 2019-ben kezdődő fejlesztési és felújítási munkák miatt ideiglenesen, legalább fél évre áthelyezik az MH. 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis működését.
A városban állomásozó két légi haderőnembe tartozó alakulat, a JAS-39 Gripen vadászgépeket repülő Puma század, valamint a szállítási feladatokat ellátó Teve század, valamint a hozzájuk tartozó műszaki és üzemeltetési egységek költöznek. Ugrik Csaba dandártábornok, bázisparancsnok a hiros.hu-nak adott interjújában elmondta, az állomány áthelyezésére a szakemberek zavartalan, minél gyorsabb munkavégzése érdekében van szükség.
A felújítás idejére a kijelölt állomáshely a Pápa Bázisrepülőtér lesz.
A szokásos gyakorló- és kiképzőrepülések mellett innen fogják egy ideig ellátni a készenléti szolgálatot is.
A dandártábornok elmondása szerint Bács-Kiskun megyei bázisukon ezalatt jelentős fejlesztés és felújítás történik. Új állóhelyek kialakításán kívül bővítik a földi telepítésű navigációs rendszereket is, de azt pontosan nem lehet tudni, hogy ez mit takar.
Hamarosan polgári célokra is használhatják
Mint arról beszámoltunk, szeptemberben megkezdődött a repülőtér polgári használatra történő kibővítésének előkészítése is. A Modern Városok program részeként, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásként kezeli a kormány a légibázis vegyes (katonai és polgári) használatú repülőtérré fejlesztését.
A projektnek köszönhetően a Kecskeméten működő Mercedes-autógyárhoz kötődő utas- és teherforgalom mellett akár más járatokat is fogadhat a repülőtér, és ez semmilyen módon nem befolyásolja majd a katonai funkciót.
A tervek között szerepel a járatok kiszolgálásához elengedhetetlen utasforgalmi épület és előtér, valamint teheráruraktár létesítése is az északi-északnyugati oldalon, az elkerülőút irányában.
Egyes vélemények szerint a létesítménynek nagy vonzereje lenne jelenleg a budapesti repteret használó áruszállító és fapados légitársaságok számára, például az esetleg alacsonyabb illetékek és kiszolgálási díjak miatt.
Emellett a főváros is alig egyórányira van, külföldi nagyvárosok esetében pedig már megszokottak az ilyen távolságra lévő másodlagos repterek – például Párizs-Beauvais vagy Brüsszel-Charleroi -, a koncepció nem tűnik rossznak.