Bemutatta az Airbus, hogyan néz ki az első A350-900XWB prototípus, amelynek fedélzetén már nem mérőműszerek és csúcsszámítógépek foglalnak helyet, hanem egy az egyben megegyezik azzal, ahogyan a leendő üzemeltetők is alkalmazni fogják gépeiket.
Az öt A350-900XWB prototípus közül a különleges karbon mintázatú festést viselő MSN2 az első a flottában, amelynek fedélzetét az Airbus teljes értékűen kiépítette a szükséges próbák, a kabin-rendszerek tesztjeinek elvégzése érdekében, amelyek – mint arról a gyáriak mai legfrissebb közleményükben hírt adtak – már kezdetüket is vették.
Az Airbus összesen két prototípusát fogja teljes fedélzettel ellátni, a másik három gép utaskabinja marad kiépítetlenül. Az MSN2 bebútorozását az Airbus németországi üzeme, Hamburg végezte, ahol március közepe óta már alapos teszteknek is vetették alá az utaskényelmi-, és ellátó rendszerek működését. A gép az eXtra-Wide-Body, vagyis extra szélestörzsű paraméterek demonstrálására hivatott, amely az egyik, ha nem a legkiemelkedőbb jellemzője a vadonatúj típusnak, különösen utasoldalról nézve, hisz ezek az A350-esek hatótávjuknál (14350km) fogva többnyire igen hosszú útvonalakat fognak teljesíteni, amelyek során a komfort létfontosságú tényező.
A berepülési programhoz hivatalosan február 26-án, első felszállásának teljesítésével csatlakozott MSN2 prototípus lesz az ún. ELF – Early Long Flights járatteljesítő gyakorlatok főszereplője is, amelyek során igazi utasok lesznek a fedélzeten, hogy mind súlyukkal, mind pedig jelenlétükkel valós igényeket szimulálhassanak, többek közt kipróbálva az A350XWB negyedik generációs, nagyfelbontású egyéni kijelzőkön közvetített fedélzeti szórakoztató rendszerét.
Az A350XWB más lesz, mint a többi Airbus
Az Airbus ígéri, az A350XWB utasainak egészen új kényelemben lesz részük, az álom, álomszerű szót PR-os munkatársaik talán csak azért mellőzik szótárukból, hogy véletlen se hajazzon a közvetlen konkurens, Boeing 787-es Dreamlinerre a kampány, de a leírásokból, katalógusokból és a gyáriak nyilatkozataiból kitűnik, az A350-esen utazóknak legalább annyira új élmény lesz a repülés. Itt is nagyobbak lesznek az ablakok, amelyek nemcsak a kilátást, hanem a nagyobb mennyiségű természetes fény beáramlását is segítik. A világítást korszerű LED lámpatestek szolgáltatják, amelyek szín-, és hangulat kombinációinak tényleg csak a légitársasági arculathoz kötődő elvárások szabnak határt.
Nagy hangsúlyt fektet továbbá az Airbus az alapvető üléskényelemre is. Nem győzik hangsúlyozni, hogy az A350XWB turista osztályán egy sorba nem zsúfolnak kilencnél több ülést, amelyek mindegyike 18″ széles, amit azért is nyomatékosítanak, ahol és amikor csak lehet, mert a Boeing 777-es, 787-es típusain bizony még 17″ a standard.
Aztán itt is meglesz az, ami a Dreamlinernél tört be, az utasok alacsonyabb magasságnak megfelelő kabinnyomásban utazhatnak, ami eddig tényleg csak a magángép tulajdonosok kiváltsága volt, és ha már levegő, akkor a légkondicionáló-rendszer is teljesen új, amely még tisztább és frissebb levegőt igyekszik biztosítani. A térérzetet hivatott továbbá növelni, hogy a kabin oldalfalát sikerült úgy kivitelezni, hogy az csaknem függőlegesnek hat, csökkentve a kabin hordó érzetet az utasban, sőt a poggyásztartó rekeszek is nagyobbak lesznek, eleget téve a mai elvárásoknak.
A második kiépített kabinú A350XWB az MSN5 lesz, amely rövidesen csatlakozik is, és teljessé teszi a berepülő flottát. Az Airbus pilótái és szakember gárdája vele már igazi hosszú távú járatokat is teljesíteni fognak, így az a gép várhatóan a világ több nagyvárosában is megfordul majd.
Az A350XWB az európai Airbus repülőgépgyár legújabb generációs szélestörzsű típuscsaládja, amely döntően kompozit anyagokból készül. 39 légitársaság eddig összesen 812 darab A350-esre formált igényt. A háromféle (A350-800XWB, -900XWB, -1000XWB) típusváltozatban kínált gépcsaládból elsőként a 900-as áll forgalomba várhatóan az idei év folyamán. Indító légitársasága a dohai központú Qatar Airways lesz.