Lehetett volna továbbra is sárga-kék a Lufthansa új arculata, vagy akár teljesen sárga, illetve a darulogó óriásira nagyított és kör nélküli: a légitársaság két dizájnfelelőse az új arculathoz vezető folyamatot mutatta be egy interjúban.
Harminc év után újította meg a festésmintát és hozzá kapcsolva a teljes arculatát a Lufthansa. A „tükörtojás”, azaz a repülőgépek függőleges vezérsíkján a sárga korong eltűnt, mint arról beszámoltunk. Nemrég pedig az új dizájnt egy kicsit igazítani kellett, miután kiderült, hogy az új sötétkék bizonyos esetekben szinte feketének látszik.
Alexander Schlaubitz marketingfőnök és Ronald Wild arculattervező az aero.de portálon és az airwaysmag.com-on egyaránt megjelent interjúban elárultak néhány részletet a folyamatról.
Gondolkodtak azon is a tervezők, hogy teljesen sárga legyen az új arculat, de azon is, hogy megmaradjon a kék-sárga párosítás a vezérsíkon, valamint hogy ha csak kék színt alkalmaznak, a darulogó felnagyítva kapjon helyet a repülőgépek farokrészén.
Körülbelül 200 változatot vizsgáltak a szakemberek, ebből néhány:
Exclusive Interview: @lufthansa Explains Its New Livery, Why Dropped Yellow (+Photos) https://t.co/zWahSkuSjM pic.twitter.com/zg6qfbJ6Qp
— Airways Magazine (@airwaysmagazine) May 28, 2018
Előbbit azért vetették el, mert összességében megint csak túl „hangos” lett volna. A második opciónál megint úgy találták, hogy a sárga-kék együtt nem „prémiumjellegű”. A darulogó pedig a különböző, kör nélküli változatoknál „elveszett” volna, ezért ennél meghagyták végül ezt a keretet.
Emellett volt olyan vázlat is, amelyen a Lufthansa felirat nagyobb méretben, az ablaksorra helyezve jelent meg, de végül ezt is elvetették: a két szakember ezt azzal indokolta, hogy a fehér alapon kék betűvel felírt cégnév ilyen nagy méretben szintén túl harsány lett volna.
Ezzel ellentétben az Austrian új arculatáról azt mondták: ez más helyzet, a fehér alapon piros betűknél lehet nagy méretekben is gondolkodni, nem olyan nagy a kontraszt a színdinamikában.
Ismét elmondták azt, amiről már beszámoltunk, azaz hogy a sárga színt azért mellőzték végül, mert a kékkel együtt túl harsány, nem fejezi ki a Lufthansa prémium-jellegét. Egy példával illusztrálták: ha sötétkék BMW-t vesz valaki, feltehetően nem kéri a tükröket és az ajtókat sárgára fényezve.
Arról, hogy miért nem sikerült elsőre megtalálni a megfelelő sötétkéket, azt mondták: nem tudták a szabadban kipróbálni, mert nem akartak lebukni.
(Végül mégis „lebuktak”, nem sikerült a hivatalos bemutatóig titokban tartani az új festést.)
Ezért egy kiszuperált Boeing 737-es vezérsíkján, egy brit bázison próbálgatták a 15-féle kék árnyalatot, különböző megvilágításokkal.
Mint hangsúlyozták, mindig is tudták, hogy nem lehet teljes mértékben szimulálni az effélét, a kiválasztott árnyalatról pedig a való életben, az elsőként ilyenre festett 747-esen derülhetett csak ki, hogy borús időben, vagy alkonyati időszakban túl sötétnek látszik. Ez után döntöttek arról, hogy csökkentik a fekete mennyiségét, létrehozva egy világosabb kéket, de ez mint hangsúlyozták csak egy nüansznyi változtatás volt.