Milánóból Delhibe indít hetente ötször közlekedő közvetlen járatot az Air Italy, ez lesz a cég második indiai célállomása.
Az új járat idén október 28-tól a cég 252 üléses Airbus A330-200-asaival kiszolgálva indul el. A repülőgépen 228 economy, valamint 24, teljesen vízszintes ággyá alakítható business osztályú ülésen repülhetnek az utasok.
Az új útvonal az áprilisban bejelentett, szintén októberben induló Milánó-Mumbai járatot hivatott kiegészíteni, és ezzel az egykor Meridiana néven üzemelő magáncég válik az Olaszország és India közötti járatok legnagyobb üzemeltetőjévé, megelőzve az állami, csőd szélén táncoló Alitaliát.
Neil Mills, az Air Italy operatív igazgatója hozzátette,
a cég büszke arra, hogy hozzájárulhat a távol-keleti régió leggyorsabban fejlődő piacának növekedéséhez.
Nem az Air Italy az egyetlen, amelyik Milánóból üzemelteti közvetlen járatait a szubkontinensre, de a cég saját hálózatában rendkívül kedvező átszállási lehetőségeket kínál olasz belföldi, valamint olyan népszerű útvonalaira mint Miami és New York.
Ez egy újabb lépés afelé, hogy milánói bázisát a légitársaság a kelet és nyugat közötti átszállóponttá fejlessze, elszipkázva az utasok egy részét az olyan nagy hagyományos cégektől és huboktól, mint például a Lufthansa frankfurti központja.
Az új járatra economy osztályú retúr jegyek már 327 eurótól (jelen árfolyamon nagyjából százezer forint) elérhetőek, a business osztályú oda-vissza jegyek ára ennek majdnem ötszörösétől, 1567 eurótól indul.
Régi, de mégis új névvel
Mint arról beszámoltunk, a korábban Meridiana néven üzemelő céget egy új holding részeként a szervezte teljesen át a 49%-ban tulajdonos Qatar Airways. A légitársaság korábbi leányvállalata nevével, új stratégiával indult el.
A dohai részvényes legfőbb, egyáltalán nem titkolt célja, hogy néhány éven belül legyűrje az amúgy is igen nehéz pénzügyi helyzetben levő Alitaliát, évente 10 millió utast szállítva a milánói központú közép- és hosszútávú járathálózaton.
Ennek részeként a mostani, félig a Meridiana-tól örökölt flotta pár éven belül már csak új generációs típusokból, Boeing 737 MAX 8-asokból és 787 Dreamlinerekből áll majd, a mostanában érkező A330-200-asokkal sem terveznek hosszabb távon.
A cég jelenleg egy Boeing 737 MAX 8-ast, két Airbus A330-200-ast, hét Boeing 737-800-ast és egy darab -700-ast, valamint három Boeing 767-300-ast üzemeltet, utóbbi két típus a lízingszerződés lejártával távozik a flottából.