Ha elég nagy igény mutatkozik rájuk a helyi piacon, az Iljusin Il-114-300-ast és az Irkut MSz-21-est összeszerelhetik Indiában is a következő években. Az orosz állami holding a saját hajtóműveinek sorozatgyártását viszont Oroszországban tartja.

Forrás: UAC

A Rosztech orosz állami mamutcég, amely alá az Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) is tartozik, a hírek szerint nemrég új partnerre talált.

A tervek szerint a holding indiai állami vállalatokkal működne együtt a két legújabb orosz fejlesztésű utasszállító, az Il-114-300 és az MSz-21 gyártásában – írta meg a Russian Aviation.

Az Iljusin regionális típusát a helyi cégekkel közösen fejlesztenék tovább és alakítanák át, majd gyártatnák le helyben az oroszok, helyi légitársaságok számára.

Ennek feltétele, hogy sikeres legyen a marketing, és több légitársaság rendelje meg a hosszú évek óta fejlesztett, némileg mostohagyerekként kezelt turbólégcsavaros típust.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus A320 és Boeing 737 vetélytársának szánt orosz típust, az Irkut MSz-21-est ellenben nem engedi ki a kezéből ennyire könnyen a gyártást szervező holding, bár ehhez is ipari együttműködést szorgalmaz Indiával.

Viktor Kladov nemzetközi kapcsolatokért felelős vezető szavai szerint itt több lépcsőben gondolkodnak, a legegyszerűbb esetben csak karbantartó központoknak adnak el jogot, és tanúsítják őket az új orosz utasszállító karbantartására, vagy alkatrészraktárakat építenének Indiában.

Ha azonban az MSz-21-esre 200-nál több példányra érkezik rendelés Indiából, részegység-csomagokból akár helyben is összeszerelhetnék.

Forrás: Irkut Aircraft Company

Az orosz félnek ekkor sem kellene kiadnia kezéből az értékes gyártási és ipari titkok nagyobb részét, hiszen az átadott készletek még Oroszországban készülnének.

Egyben érkeznének például a hosszú tesztelés alatt tökéletesített, már az MSz-21 egyik prototípusának szárnya alatt is dolgozó Aviadvigatel PD-14-es hajtóművek, aminek sorozatgyártására nemrég adta ki az engedélyt az orosz légügyi hatóság – számolt be az Aviation News.

A hajtóműveket a Rosztech leányvállalata, az UEC-Perm gyárthatja, de az idén várhatóan kisebb mennyiségben készülő darabokat még csak tartalékként használják majd az MSz-21 hatósági tesztelésének gördülékennyé tételéhez.