Megkapta az üzembentartói engedélyt is a Norwegian Air Argentina, így a már korábban neki ítélt útvonalakon hamarosan elindíthatja a járatait. Egy másik fapados, az ugyancsak európai gyökerű Flybondi első járata pedig már fel is szállt. Ezzel megkezdődött a diszkont forradalom a dél-amerikai országban, amelyet azonban számos kihívás nehezít.
Átvehette a minap az üzembentartói engedélyét a Norwegian argentin leányvállalata a dél-amerikai ország illetékes hatóságától, tehát a múlt évben odaítélt útvonalakon hamarosan megkezdheti a működését – írja a laerien.fr portál.
Mint arról beszámoltunk, a norvég diszkont helyi légitársaságát tavaly év elején alapították, és ősszel kapott jogot 153 útvonalra, ebből nyolcvan külföldi és hetvenhárom belföldi.
Az argentin Norwegian első 737-800-asa a napokban érkezett meg Buenos Airesbe, hogy majd megkezdje az első járatok teljesítését, de konkrét időpontot még nem tudni.
A London-Buenos Aires járatokat, amelyek a közeljövőben indulnak, a norvég diszkont brit leányvállalata teljesíti majd.
Az első fapados fecske mégsem a Norwegian, hanem a befektetők által start-up légitársaságként létrehozott Flybondi lett.
A Flybondi ugyanis pénteken elindította első járatát, Córdoba és Puerto Iguazú között.
Az egykori Ryanair- és Wizz Air-szakemberek által alapított légitársaság szintén Boeing 737-800-assal üzemel, a múlt év végén átvett első példányt a tervek szerint az idén kilenc másik követi.
Bár az elmúlt tíz évben csaknem háromnegyedével növekedett az utasforgalom Argentinában, az aero.de elemzése rámutat, hogy a gazdasági helyzet és a szabályozási környezet még nem a legjobb a dél-amerikai diszkont forradalomnak.
A portálnak a latin-amerikai légiszállítási egyesülés (ALTA) vezetője, Luis Felipe de Oliveira azt mondta: az alternatív repterek hiánya, a magas díjak és illetékek, az instabil fizetőeszközök valamint a repülőjegyárakhoz képest alacsony keresetek nagy kihívást jelentenek.
Míg ugyanis egy Flybondi-jegy Buenos Aires és Córdoba között mintegy 30 euró, az átlagfizetés Argentinában 900 eurót tesz ki.
Ugyanakkor érzékelhető az igény az utasok részéről, és a dél- és közép-amerikai légipiac konszolidációja is erőteljesen halad (gondoljunk például az Avianca-csoport felvásárlásaira, a LAN és a TAM egyesülésére), több fapados (-szerű) légitársaság is létrejött már a kontinensen egészen Mexikóig.
Ahogy Lengyelországban megháromszorozódott a légiforgalom a fapadosok megjelenésével, úgy Argentinában megnégyszereződhet a következő tíz évben – reménykedik Michael Cawley, az egykori Ryanair-főember a Flybondinál.
Luis Felipe de Oliveira, a már említett ALTA vezetője szerint összességében pozitív a kép, és biztos abban, hogy néhány diszkont légitársaság sikeres lesz Latin-Amerikában.
Így készült a flybondi első repülőgépének festése