A légicégek biztonsági auditjával foglalkozó Airline Ratings újra a Qantast választotta a világ legbiztonságosabb légitársaságának, a fapadosok kategóriájában pedig a Wizz Air is szerepel.

A szaklap a cikkében azzal indokolta a döntést, hogy az ausztrál légitársaság a világ legidősebb, üzemszünet nélkül működő légicége, és több olyan intézkedést is bevezettek már, amelyek a baleset megelőzését is szolgálják. Ezek között említették a repülési adatrögzítők folyamatos, valós idejű nyomon követését, és a precíziós landolási eljárások bevezetését is.

A lista szerint ezúttal a 10 legbiztonságosabb légitársaság sorrendben a Qantas, a Qatar Airways, az Air New Zealand, a Singapore Airlines, az Emirates, az EVA Air, az Etihad Airways, az Alaska Airlines, a Cathay Pacific és a British Airways lett.

A 10-es listába tehát egyetlen európai vállalat fért be, előtte távol- és közel-keleti légicégek, valamint egyetlen amerikaiként az Alaska Airlines foglal helyet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A nagyobb, 20-as listába rajtuk kívül felkerült még sorrendben a Virgin Atlantic, a Hawaiian Airlines, a Southwest Airlines, a Delta, az American Airlines, a SAS, a Finnair, a Lufthansa, a KLM és a United Airlines.

A szaklap szerint mindegyik légitársaság kiemelkedik a többi közül, mert sokkal többet tettek a repülés biztonságáért, rengeteg pénzt fektettek innovációba és új repülőgépek vásárlásába.

(Fotó: AIRportal.hu)

Az Airline Ratings most már a diszkont légitársaságokat is listázza repülésbiztonsági szempontból, bár köztük sorrendet nem állít fel, így (ábécé-sorrendben) a legjobb 10 fapados az Air Arabia, az Allegiant, az Easyjet, a Frontier, a Jetstar, a Jetblue, a Ryanair, a Vietjet, a Westjet és a Wizz Air.

Jeoffrey Thomas főszerkesztő azt írta, csak a súlyos incidenseket vették figyelembe a lista összeállításakor. Hozzátette ugyanakkor, minden légicéggel történnek rendkívüli események, a különbség ezek kezelésében rejlik.

Mint arról pár napja beszámoltunk, 2020-ban hiába csökkent drasztikusan a járatok száma a járvány miatt, és történt kevesebb halálos kimenetelű repülőgép-baleset, az ezekben életüket veszítő áldozatok száma meghaladta az előző évit.