Az Emirates légitársaság a jövő évi nyári menetrendet illetően már több változtatásról is hírt adott, melyekben az útvonalhálózat bővítéséről, valamint a járatok számának módosításáról esett szó. Viszont nemcsak a járatok gyakorisága, illetőleg sűrűsége alakul majd át, hanem az azokat teljesítő repülőgépek típusai is cserélődnek bizonyos útvonalakon.
Egyelőre nem készül Budapestre az Emirates
Kijevi járatot indít az Emirates
Az öböl menti fuvarozó által repült Dubai – Bécs útvonalon jelenleg heti 13 járatpár fordul meg, melyek közül az első gép a kora délutáni órákban érkezik meg az osztrák fővárosba, míg a későbbi napnyugta körül landol Schwechaton.
A bécsi járatokat most párhuzamosan Boeing 777-300ER, valamint Airbus A340-500 típusú gépekkel teljesítik, ám az európai gyártmányú szélestörzsűek már januárban, 16-ától eltűnnek az útvonalról és helyettük csak a triplahetesek fognak közlekedni Ausztriába. Azután március elsejéig napi kétszer, utána pedig naponta csupán egy alkalommal fognak a fehér Boeingek megfordulni a repülőtéren.
Az így felszabaduló kapacitás a hamarosan induló Dubai – Kiev viszonylatra lesz átirányítva, ahol szintén heti hétszer fog majd megfordulni az egyik legnagyobb, négy-hajtóműves Airbus típus.
Bécs rendkívül fontos szerepet tölt be a régióban, így furcsának tűnhet, hogy csökken a járatok sűrűsége, ám a Boeing 777-es repülőgépek akár 427 főt is fedélzetükre tudnak venni, míg az A340-500-asok csupán 258 utast szállítanak három osztályos elrendezésben.
Továbbá a Dubai International Airport egyik futópályáját 2014. május 1. és június 20. között felújítják. Ebben az időszakban majd a repülőtér nagyságrendekkel kevesebb járatot tud kezelni, így egyelőre a járatok frekvenciájának csökkentése az egyetlen megoldás és az is biztos, hogy az Emirates az októberben megnyílt Dubai World Central repülőteret nem fogja igénybe venni a nagy mennyiégű egymáshoz csatlakozó járatok miatt, ugyanis az utasok transzferálását szinte lehetetlen lenne egyszerűen megoldani.