Az Emirates légitársaság a jövő évi nyári menetrendet illetően már több változtatásról is hírt adott, melyekben az útvonalhálózat bővítéséről, valamint a járatok számának módosításáról esett szó. Viszont nemcsak a járatok gyakorisága, illetőleg sűrűsége alakul majd át, hanem az azokat teljesítő repülőgépek típusai is cserélődnek bizonyos útvonalakon.

Az öböl menti fuvarozó által repült Dubai – Bécs útvonalon jelenleg heti 13 járatpár fordul meg, melyek közül az első gép a kora délutáni órákban érkezik meg az osztrák fővárosba, míg a későbbi napnyugta körül landol Schwechaton.

A bécsi járatokat most párhuzamosan Boeing 777-300ER, valamint Airbus A340-500 típusú gépekkel teljesítik, ám az európai gyártmányú szélestörzsűek már januárban, 16-ától eltűnnek az útvonalról és helyettük csak a triplahetesek fognak közlekedni Ausztriába. Azután március elsejéig napi kétszer, utána pedig naponta csupán egy alkalommal fognak a fehér Boeingek megfordulni a repülőtéren.


Az így felszabaduló kapacitás a hamarosan induló Dubai – Kiev viszonylatra lesz átirányítva, ahol szintén heti hétszer fog majd megfordulni az egyik legnagyobb, négy-hajtóműves Airbus típus.

Bécs rendkívül fontos szerepet tölt be a régióban, így furcsának tűnhet, hogy csökken a járatok sűrűsége, ám a Boeing 777-es repülőgépek akár 427 főt is fedélzetükre tudnak venni, míg az A340-500-asok csupán 258 utast szállítanak három osztályos elrendezésben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Továbbá a Dubai International Airport egyik futópályáját 2014. május 1. és június 20. között felújítják. Ebben az időszakban majd a repülőtér nagyságrendekkel kevesebb járatot tud kezelni, így egyelőre a járatok frekvenciájának csökkentése az egyetlen megoldás és az is biztos, hogy az Emirates az októberben megnyílt Dubai World Central repülőteret nem fogja igénybe venni a nagy mennyiégű egymáshoz csatlakozó járatok miatt, ugyanis az utasok transzferálását szinte lehetetlen lenne egyszerűen megoldani.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!