Megnyílt kedden az IAG-holding fapadosa, a LEVEL bécsi bázisa. Ez alkalomból a vállalatcsoport vezetője, Willie Walsh elárulta, hogy öt éven belül fokozatosan harminc gépesre növelik a légitársaság itteni flottaméretét. Az osztrák fővárosban három hónapja üzemelő és egy hónapja bázist is nyitó Wizz Air pedig szép számokról adott tájékoztatást.
Elsőként Mallorcára és London-Gatwick repterére indult el kedden Bécsből az IAG-holding fapadosa, a LEVEL. Az eddig csak hosszú távú járatokat üzemeltető, de ezzel most a rövid- és közepes távú útvonalakra is belépő diszkont légitársaság az egykori Air Belintől megszerzett A321-esekkel kezdi meg itteni működését.
A bázisnyitás alkalmából a holding vezetője, Willie Walsh az austrianaviation.net portál tudósítása szerint bejelentette, hogy 2020-ra tizenöt, 2023-ra pedig harminc repülőgépesre növelik a légitársaság bécsi flottáját.
Willie Walsh azt is elárulta, hogy már 2019-ben nyereséges bécsi üzemelés a LEVEL célja.
Az egyébként Anisec cégnév alatt, de a fehér-zöld-kék IAG-fapados márkajelzésével működő osztrák leányvállalat a következő hetekben folyamatosan bővíti járathálózatát. Többek közt Barcelonába, Alicantéba, Milánóba, Párizsba és Velencébe is közlekednek majd.
Az osztrák üzemelésért felelős Frank Glander elmondta, hogy visszafogott növekedési ütemre készülnek, mert el szeretnék kerülni a káoszt.
Egyelőre három A321-es áll rendelkezésre, ebből az egyik tartalék repülőgép, a negyedik példány hamarosan csatlakozik a flottához.
A másik IAG-fapados, a Vueling pedig nem tűnik el Bécsből a LEVEL megjelenése után, de az üzemelésben némi módosítás lehetséges.
Korábban egyébként Walsh arról is beszélt, hogy el tudják képzelni a hosszú távú diszkont járatok üzemeltetését is Bécsből.
A LEVEL bázisnyitása alkalmából a schwechati reptér igazgatója, Julian Jager arról beszélt, hogy az osztrák fővárosnak nagy a vonzereje és a vonzáskörzete is, így tökéletes hely egy légitársaságnak.
Véleménye szerint eddig nagyon alulreprezentáltak voltak a fapadosok Bécsben, néhány éve alig 20 százalék részesedéssel bírtak, míg a hasonló reptereken 30-40 százalék a megszokott.
Mint megírtuk, a diszkont cégek egyre-másra jelennek meg Schwechaton, az egykori Niki romjain újraélesztett, Ryanair-leánycéggé váló Laudamotionnel együtt, így lényegében fapados forradalom indul a reptéren.
Mindeközben a Wizz Air néhány adatot közölt a bécsi működésének első három hónapjáról – írja az austrianaviation.net másik cikke. A magyar gyökerű diszkont április végén jelent meg néhány járattal Schwechaton, majd egy hónapja nyitott bázist.
Három hónap alatt mintegy négyszáz bécsi járatot teljesített a Wizz Air, ezek átlagos töltöttsége 91 százalékot ért el.
George Michalopoulos kereskedelmi igazgató szerint összesen több mint hatvanezren választották az elmúlt három hónapban a bécsi járataikat, mindezeket pedig igazán pozitív visszajelzésnek tekintik.
Az egy hónapja megnyílt bázissal mostanra harminchat közvetlen munkahelyet hozott létre Bécsben a Wizz, és mint ismert, 2019 elejére öt repülőgépesre növelik az itteni flottát, mintegy harminc útvonalon 2,2 millió ülőhelyet kínálnak majd.