Zöld utat adott az Európai Unió az Air Baltic állami mentőcsomagjának, amellyel a légitársaság átvészelheti a koronavírus-járvány utáni időszakot.

Az Air Baltic honlapján olvasható tájékoztatás szerint a lett kormány 250 millió euró értékben biztosít tőkeinjekciót a társaságnak, az ügyletet az Európai Bizottság mint versenyjogi szerv hagyta jóvá.

A Martin Gauss vezette légitársaság arról is tájékoztatott, hogy a bizottság a határozat indoklásában kiemelte az Air Baltic fontos szerepét Lettország gazdaságában és légi kapcsolataiban az uniós államokkal.

Az Európai Bizottság honlapján elérhető határozat szerint az állam megfelelő ellentételezést kap a tőkeinjekcióért cserébe, és emellett olyan garanciákban állapodtak meg, amelyek megakadályozzák a pénz kiáramlását a cégtől. Ezek közé sorolható a részvényeseknek fizetendő osztalék tilalma.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mindezek együtt elég erős garanciát jelentenek arra az EB szerint, hogy az állam szerepvállalása nem torzítja a piaci versenyt.

Martin Gauss a légitársaság közleményében azt írta, már az újraindulási fázisban vannak, adatbázisok szerint 22 Airbus A220-asból 16 példányt használnak, a több gép, köztük Boeing 737-esek és Dash 8-asok még letárolva maradnak.

A Ryanair cikkünk megjelenéséig nem támadta meg az Air Baltic állami támogatását, noha az elmúlt napokban sorra bepanaszolta az uniónál az európai légicégekkel kapcsolatos hasonló lépéseket.

A koronavírus-járvány előtt az Air Baltic 80 százalékban a lett állam kezében volt, és a légitársaság többször is megpróbált az állam helyett szakmai befektetőt találni. Az állami tulajdonrész változásáról a légitársaság közleménye nem tett említést.