A BBC gyorshíre szerint a kedd reggeli kormányülésen jóváhagyták a londoni Heathrow repülőtér bővítését, mely új futópályát és terminált is jelent.

A döntést még hivatalosan meg kell erősítenie a Downing Streetnek, azaz a miniszterelnöki hivatalnak.

A brit közlekedési miniszter Chris Grayling a kora délutáni órákban jelenti majd be a döntést a parlamentben.

A döntés egyelőre nem jelenti az építkezési munkálatok megkezdését, számos konzultációra van még szükség a véglegesítés előtt, mely évekig tarthat.

Amint arról beszámoltunk, a brit kormány korábban számos alkalommal elhalasztotta a döntést a londoni reptérfejlesztésről, azaz a Heathrow harmadik futópályával való bővítéséről.

Hirdetés

Az alternatívák közé tartozott, hogy Gatwicken második pályát építsenek, vagy Heathrow északi betonját a csaknem kétszeresére hosszabbítsák.

A heathrow-i harmadik futópálya kérdése évek, lassan évtizedek óta téma Londonban. A döntés halogatása a repülőtér fejlődésének komoly korlátja, hiszen a meglévő két futópályát a kapacitásainak felső határán használják.

Míg Heathrow egy évtizeden keresztül 2014-ig a világ harmadik legforgalmasabb repülőtere volt, a 2015-ös utasforgalmi adatok alapján a repülőtér a hatodik helyre csúszott vissza, eközben Dubaj és Chicago bekerültek az első ötbe.

Stratégiai, gazdasági és az utasforgalom szempontjából elengedhetetlen a fejlesztés, azonban a környező városrészek lakossága és a London körüli többi repülőtér minden lehetséges eszközzel ellenzi a bővítést.

A 3 500 méter hosszú harmadik futópálya, mely a tervek szerint a repülőtér jelenlegi területétől Észak-Nyugatra épülne meg éves szinten 740 000-re növelné a repülőtér kapacitását, ami a gépmozgások (fel- és leszállások) számát illeti. A bővítés az elkövetkezendő 14 évben 77 000 új munkahelyet teremtene.

A kormány által most támogatott fejlesztési csomag nem csak az új futópályát, hanem egy hatodik terminál megépítését és a régebbi terminálok átalakítását is tartalmazza.

Legutóbb a Gatwick repülőtér tett közzé egy animációt, mely szerint sokkal kisebb lenne a negatív környezeti hatása egy Gatwicken megépülő új futópályának.

A Gatwick Airport animációja arról, hogy egy új futópályára érkező légiforgalom hány embert érintene

Forrás: Gatwick Airport

Hirdetés