Az új skandináv hibrid légitársaság az orosz-ukrán háború következményeire hivatkozva pár héttel elhalasztotta első járatának indulását, de közben fontos résidőket szerzett London második legnagyobb repülőterén.

A cég közleménye szerint a bizonytalan politikai helyzet okán döntöttek arról, hogy a korábban tervezett tavaszi járatnyitást eltolják, de ebben vélhetően az emelkedő kerozinárak is szerepet játszanak.

A légitársaság azonban hangsúlyozta, hogy stabil anyagi háttere és a repülőgépek bérlési konstrukciója miatt ez komoly anyagi terhet nem jelent, viszont akkor tudnak járatokat indítani, amikor erre a legalkalmasabbak a piaci feltételek.

Fotó: Norse Atlantic / Malcolm Nason

Bjorn Kjos, a Norwegian korábbi vezetője és társai által alapított légitársaság a tervek szerint júniustól norvég és egyelőre meg nem nevezett amerikai városok között teljesíti majd járatokat, de már eldöntötték, hogy Párizs és London is felkerül a cég térképére.

Ehhez már résidőket is szereztek a Gatwick reptéren, ráadásul ezekért fizetnie sem kellett a légitársaságnak, a slotokkal gazdálkodó szervezet osztotta ki azokat.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég arról nem adott tájékoztatást, hogy milyen résidőkhöz jutott, a járathálózatot áprilisban fogják bejelenteni, amikor elindul a jegyértékesítés.

Bjorn Larssen vezérigazgató elmondása szerint a jelenlegi helyzetben lehetetlenség megjósolni, hogy mekkora lesz a kereslet a transzatlanti járatokra, de a mostani szintről reményeik szerint „teljes erővel” fog elindulni felfelé, mert az emberek utazni akarnak.

A társaság az első járatok elindulásához megfelelő mennyiségű személyzettel rendelkezik a közlés szerint, Oslóban pilóta-, míg Fort Lauderdale-ben légiutas-kísérő központot is létrehoztak.

Bjorn Kjos tavaly márciusban jelentette be, hogy újra megpróbálkozik egy transzatlanti járatokat kínáló diszkont légitársaság indításával, miután a Norwegiant csődbe vitte a gyors növekedés és a hosszútávú járatok veszteséges működése.