Kelet felé terjeszkedne hosszú távú, fapados járataival a Norwegian, Bangkokba és Szingapúrba indíthatnak egyre több járatot Európából. A szándék már megvan, a konkrétumok többnyire még nincsenek.

A Channel News Asia helyi híroldal beszámolója szerint a norvég diszkont légitársaság csak arra vár, hogy megkapja az átrepülési engedélyt Oroszország fölött, amint ez megvan, indul a nagy keleti terjeszkedés. A járatokat a Norwegian azzal a 11 Dreamlinerrel szolgálná ki, amelyeket a következő években vesznek át a gyártótól.

Thomas Ramdahl, a légitársaság kereskedelmi vezetője az oldalnak azt mondta, 2018-ban és 2019-ben indítják be a projektet, addig érkeznek meg a gépek és együttműködési megállapodásokat is kötnek távol-keleti légicégekkel. Ezek között említette a Qantas leányvállalatát, a szintén long haul low cost járatokat üzemeltető Jetstart is, a cél, hogy az átszállás biztosításával Ausztráliát is bekössék a keringésbe,

A célállomások között egyelőre nincs nagy újdonság, a már jól bevál szingapúri és bangkoki repülőtereket célozták meg. Előbbi célállomásra korábban már bejelntették, hogy közvetlen járatot indítanak Londonból 200 szingapúri dolláros áron.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: Norwegian | © AIRportal.hu

Fotó: Norwegian


A Norwegian látszólag pont jókor érkezik a piacra, felmérések szerint ugyanis nagy az igény az Ázsia és Európa között olcsó járatokra. erre próbál rárepülni a Singapore Airlines fapadosa, a Scoot, illetve az Air Asia, akik 2012 után visszatérnek az európai kontinensre.

Ugyanakkor hiába a közel 5 százalékos utasforgalom-bővülés, a helyzet nem teljesen kiegyenlített, a Singapore Airlines és a Cathay Pacific például kénytelen jelentős költségcsökkentést végrehajtani, mert ráhordó hálózat nélkül és a kínaiak előretörésével beszűkültek a lehetőségeik.