A Boeing és a projekt egyik alvállalkozója közötti nézeteltérés következtében immár hivatalos, hogy csúszni fog a két új elnöki különgép gyártása és így átadása is.

Az Egyesült Államok légierejének (USAF) egyik vezető beosztású tisztje erősítette meg a közel 5 milliárd dolláros projekt körüli problémákat, aminek hátterében a Boeing és az idén április végén csődbe ment GDC Technics közötti jogi vita húzódik meg – írta minap a Defense One.

Duke Richardson altábornagy nyilatkozata szerint a csúszás mértéke egyelőre nem ismert, de felül kell vizsgálni az ütemtervet, és meg kell találni a legcélravezetőbb – praktikusan leggyorsabb – módot a problémák áthidalására.

Az alvállalkozó egyébként nem az elnöki különgép valamely fontos rendszeréért, hanem csak a belső terek kialakításáért felel(t).

Mint ismert, költségcsökkentési megfontolásból a Boeingtől nem kifejezetten erre a célra legyártott 747-8-asokat rendelt meg az USAF az új generációs, VC-25B típusjelű elnöki különgép alapjául, hanem a csődbe ment orosz Transaero légitársaság évek óta a sivatagban tárolt két, át nem vett példányát vette meg az állam.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A még Trump elnök által kiválasztott látványterv az új elnöki különgép régtől eltérő festéséről

Az alvállalkozó kiesése után az altábornagy közlése szerint már találtak egy másik céget, a lehető legtöbb munkát átadják majd. Az ügyet a repülőgépgyártó egyelőre nem kommentálta.

A Boeing tavaly márciusban kezdte meg az első új elnöki különgép átalakítását, kezdve egy sor fontos katonai kommunikációs és védelmi berendezés beszerelésével, és a szükséges strukturális átalakításokkal. Az eredeti tervek szerint 2024 végére elkészülő kétgépes programról korábban itt írtunk részletesen.

Így nézne ki a mostani VC-25A gépekről ismert festésmintában az új típus. Nem tudni, hogy Biden csapata visszatér-e ehhez a mintához, vagy megtartja Trump javaslatát, avagy teljesen újat tervez.