A következő két évben a járvány előtt tervezetthez képest 40 százalékkal kevesebb repülőgépet gyárthat az Airbus a vezérigazgató szerint. Iparági források a cégnél 14-20 ezer álláshely megszűnését prognosztizálják.
Guillaume Faury a Die Weltnek adott interjújában beszélt arról, hogy nem tudják függetleníteni magukat attól, amin a légitársaságok keresztülmennek a járvány miatt kialakult válságban, mivel annak mélysége és elhúzódása példa nélküli.
Emiatt 2020-ban és 2021-ben a járvány előttihez képest 40 százalékkal kevesebb repülőgép gyártását tervezi az Airbus.
A most is gyártásban lévő típusok az A380-as kivételével (amelynek összeszerelése jövőre megszűnik) a közlés szerint továbbra is a termékpalettán maradnak.
Azonban az eddiginél jóval kisebb gyártási rátával készülhetnek az egyes típusok, és 2021-ig nincs is esély a gyártás újbóli felfuttatására, a járvány előtti szintet pedig 2025-ben érhetik el újra az előrejelzés szerint.
Az A320-as család tagjaiból havonta 40 készülhet el, mivel a jelenlegi ütemnél még sok példány a gyártósorról egyből tárolásba kerül, mert a légitársaságok nem akarják őket átvenni.
A Reuters ebben a témában iparági forrásokra hivatkozva azt írta, a 40 százalékos csökkentés miatt az összesen több mint 130 ezer embert alkalmazó vállalat legalább 14-20 ezer álláshelyet szüntethet meg, de van olyan forrás is, amely szerint akár 25 ezer fős leépítés is jöhet.
Az értesülést a gyártó nem kommentálta, az Airbus hamarosan megkezdi az egyeztetést a szakszervezetekkel a tájékoztatás szerint.
A vállalat áprilisban egyszer már csökkentette a gyártási rátát, harmadával kevesebb gép összeszerelését jelentette akkor be.