Nagy János, a Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács volt elnöke és Bodnár Terézia, az MNV Zrt. volt vezérigazgató-helyettese meghallgatásával folytatta munkáját szerdán a Malév és a Budapest Airport Zrt. privatizációját, valamint a légitársaság fizetésképtelenségének okait vizsgáló parlamenti bizottság – adta hírül közleményében a Magyar Távirati Iroda.

A bizottság napirendi javaslata alapján meghallgatták volna Bajnai Gordont, a Budapest Airport igazgatóságának volt elnökét, aki az ülés kezdete előtt néhány órával közleményben jelezte, hogy nem kapott meghívást a testület szerdai ülésére, így azon nem vesz részt.

Varga István, a bizottság fideszes elnöke elmondta, hogy a bizottság titkársága “háromszor-négyszer” is egyeztetett a volt miniszterelnök meghívása ügyében a Haza és Haladás alapítvány titkárságával. Szerinte Bajnai Gordonnak is tudnia kellett arról, hogy meg akarják hallgatni a szerdai ülésen. Egyben jelezte, hogy a bizottság következő ülésén meg kívánja hallgatni a volt miniszterelnököt és erről írásban fogják értesíteni.

A vizsgálóbizottság előtt Nagy János kiemelte: a tanács minden esetben nagy felelősséggel, a törvényi előírásoknak megfelelően járt el. Hangsúlyozta, hogy a tanács ülésein a nemzeti vagyonkezelő szervezet írásos előterjesztései alapján dolgozott és testületileg határozott. Megjegyezte: minden egyes testületi ülésről jegyzőkönyv készült hang- és képfelvétellel.

Nagy János kijelentette: a tanácsot és tagjait nem érte nyomásgyakorlás a munkája során, ha ez megtörtént volna, azonnal benyújtotta volna lemondását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tanács elnöke jelezte: a Budapest Airport privatizációs szerződésében vállalt kötelezettségeket kellő szakmaisággal értékelték és kétnyelvű határozatban rögzítették a vitás kérdéseket.

Kérdésre válaszolva közölte: “a tanács mindent elkövetett, hogy a Malév megmaradjon és eredményesen működjön”.
Bodnár Terézia elmondta, hogy a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnál töltött be vezérigazgatói beosztást 2005 tavaszától. Leszögezte: nem tartoztak hozzá az értékesítési és vagyonkezelési szerződések, ő az ingatlanrendezésért felelt.

A Budapest Airport privatizációjakor tett befektetési kötelezettségvállalások kapcsán megjegyezte: a magántulajdonos a tárgyalások során azt jelezte, hogy a magyar állam nem teljesítette vállalásait. A többi között azt kifogásolták, hogy a magyar állam nem tett eleget abbéli kötelezettségvállalásának, hogy az építkezések során az engedélyek beszerzése elé nem gördít akadályokat, illetve lehetőség szerint ezt elősegíti.

Közölte: a Budapest Airport akkor arra hivatkozott, hogy nem kapta meg az eredetileg tervezett ütemezés szerint az engedélyeket “tehát hiába volt meg a pénz, ők nem tudtak beruházni, fejleszteni”. Példaként említette, hogy az egyik érintett önkormányzatnál nem volt az adott területre érvényes fejlesztési terv.

Fotó/képaláírás: Varga István, a testület fideszes elnöke és Veres János szocialista alelnök beszélgetnek a Malév és a Budapest Airport Zrt. privatizációját, valamint a légitársaság fizetésképtelenségének okait vizsgáló parlamenti bizottság ülésén az Országházban 2012. október 3-án.
Készítette: Soós Lajos – MTI

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!