A tervezettnél kevesebb munkavállalóját bocsátja el a Ryanair, miután a pilóták és légiutas-kísérők is belementek a fizetéscsökkentésbe. A Finnair ezzel szemben ezer embert küld el, az öböl-menti légitársaságok pedig több hónap fizetés nélküli szabadságra utalnák a dolgozókat.
Az Aero.de cikke szerint a Ryanair és a szakszervezetek közötti megállapodás értelmében a pilóták 97, a légiutas-kísérők több mint 90 százaléka egyelőre megtarthatja állását. Legutóbb a spanyol érdekképviseletek álltak ki a jelentős fizetéscsökkentés mellett, most az olasz, német és belga testületekkel zajlik a tárgyalás.
Neal McMahon, az ír fapados üzemeltetésért felelős vezetője azt közölte:
korábban háromezer munkavállaló elbocsátását tervezték, és bár a végső szám még nem ismert, a megállapodásoknak köszönhetően jóval kevesebb ember fogja elveszteni az állását.
Ezzel párhuzamosan a Finnair ezer fős létszámleépítést jelentett be, a Reuters jelentése szerint a dolgozók 15 százaléka lehet érintett, de az elbocsátások mellett több ezer embert fizetés nélküli szabadságra küldhetnek.
A finn légicég korábban 80 millió eurós megtakarítást tűzött ki célul, ezt most 100 millió euróra emelték. Ezzel kapcsolatos a hír, hogy a légitársaság eladta, és visszalízingeli egyik Airbus A350-esét, így sikerült növelni a szabad készpénzállományt.
Az Emirates és az Etihad a Reuters belső forrásai szerint elsősorban a fizetés nélküli szabadságolásban látja a megoldást. A dubaji légitársaságnál informátoruk szerint már megkezdődtek az elbocsátások is, de ezt a légicég szóvivője nem erősítette meg.
A hírek szerint az Emirates újabb 1-3 hónapos szabadság kivételét kérte alkalmazottait, miután júliusban négy hónapnyi szünetre ösztönözték a pilótákat és légiutas-kísérőket.
Az Etihadnál belső levélben tudatta a menedzsment, hogy sokkal több dolgozójuk van, mint amennyit a járatokra be tudnak osztani, ezért szintén fizetés nélküli szabadságot vezetnének be, amelynek időtartama 10 naptól 6 hónapig tarthat.