Pilótahibára gyanakszik az illetékes török hatóság a Pegasus 737-esének isztambuli túlfutásos balesetéről kiadott előzetes jelentésében. A vizsgálat szerint a személyzet nem fékezett megfelelően a rossz időjárási körülmények között, hátszélben végrehajtott leszálláskor.

Megjelentette a Sabiha Gökcen-reptéren február elején túlfutott, majd a pálya utáni rézsű aljában megállt Pegasus-gépről szóló előzetes jelentését az illetékes török hatóság a minap – jelentette az állami hírügynökség alapján a Hürriyet című lap.

Megírtuk, a balesetben a Boeing 737-800-as a futópályát elhagyva darabokra tört, az orr-része fejjel lefelé állt meg, a történtek három halálos áldozatot követeltek.

A fedélzeti adat- és hangrögzítők tanúsága szerint villám csapott a repülőgépbe 6 perccel a tervezett földet érés előtt.

A pilóták beszélgetéséből pedig kiderül, hogy emiatt minél hamarabb le akartak szállni. A megnövekedett stressz-szint mellett csaknem rendben ment a végső megközelítés, bár a siklópályától eltért a személyzet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hír szerint a főfutók földet érése után a pilóták 6 másodpercig késlekedtek a fékezéssel, és így a hátszél miatt alig lassultak.

Csak az után kezdték el pedálokkal is lassítani a 737-est, hogy észlelték, nem mérséklődik megfelelően a még mindig jelentős sebességük. A pálya elhagyásakor a repülőgép sebessége 60 csomó (110 km/h) volt.

A Reuters információi szerint
a gépet leszálláskor vezető első tiszt holland, így nem értette, amikor a légiforgalmi irányító először török nyelven a megközelítés megszakítására kérte, bár utána engedélyezte neki a leszállást.

A kapitányt egyébként február végén letartóztatták, foglalkozáskörében gondatlanságból elkövetett emberöléssel gyanúsítva. Az ő álláspontja szerint az első tiszt feladata lett volna a fékezés figyelemmel kísérése.