Túlfutott és több darabra tört a Pegasus Airlines Boeing 737-800-as gépe az isztambuli Sabiha Gökcen Nemzetközi Repülőtéren.

A Flightradar szerint az Izmirből Isztambulba tartó PC 2193-as járatot teljesítő, TC-IZK lajstromjelű, 11 éves gép szenvedett balesetet. A fedélzeten 177 utas és hat fős személyzet volt, köztük 20 külföldi állampolgár, többen a saját lábukon hagyták el a repülőt.

A csütörtök kora reggeli órákban a török egészségügyi minisztérium azt közölte, hogy háromra emelkedett a baleset halálos áldozatainak száma, 179 sérült van kórházban, közülük hárman intenzív osztályon.

Az első hírek csak 53 sérültről szóltak, de a mentőalakulatok csak a késő esti órákra végeztek a roncsok átkutatásával.

A helyszíni videók alapján a Boeing törzse a szárny előtti részen tört ketté, de a farokrésznél is szétvált a törzs, és a hajtóművek leszakadtak. A videókon az is látható, hogy a 737-es a 06 jelű futópályavégnél lévő meredek rézsű aljában állt meg, áttörve a repülőtér egyik kerítését, a pálya végénél futó egyik út közelében helyezkedik el. Egyes jelentések szerint tűz ütött ki a fedélzeten, amelyet gyorsan eloltottak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Aviation Safety Network beszámolója szerint a gép a futópálya szintjéhez képest 20 méterrel mélyebben állt meg.

A Flightradar24.com nyers ADS-B adatai szerint a futópálya végén a gép még 63 csomós sebességgel haladt.

A landolás idején viharos időjárás volt a repülőtéren 22 csomós nyugati (270 fok irányból fújó) széllel, 30 csomós lökésekkel, ez a 06-os pályára végrehajtott leszállásnál 19 csomós (kb. 35 km/h) hátszélkomponenst jelent, a látótávolság pedig 7000 méter volt.

A virtuális radarok által rögzített adatok arra utalnak, hogy a repülőgép sebessége a szokásosnál jóval magasabb volt a megközelítés végső szakaszában, valamint a Boeing 737-es a futópálya küszöbe után mintegy 1900 méterrel ért földet, a pálya túlsó vége előtt mindössze 1000 méterrel.

A repülőteret a balesetet követően lezárták.

A Pegasus Airlines-nak idén ez már a második túlfutásos balesete Iszambulban, január 7-én az emírségekbeli Sardzsából érkező járatot teljesítő gép hagyta el a futópályát, de az kisebb baleset volt.

Egy évvel korábban, 2018 januárjában a cég Ankara–Trabzon belföldi járatát teljesítő, szintén Boeing 737-800-as ugyancsak a leszálláskor a küszöbtől mintegy 100 méterre balra elhagyta a futópályát, és oldalra csúszott ki a tenger irányába.