Idén szeptemberben vonta ki flottájából az egyik legutolsó üzemeltető, az Aerolíneas Argentinas az Airbus A340-200-as gépeit. A legrövidebb törzsű A340-esnek az argentin nemzeti flottában töltött tizenöt évéről külön cikkben számoltunk be, amelyet most, elbúcsúztatva a típust egy fényképes modell-bemutatóval egészítünk ki. Terítéken a Herpa limitált kiadású Wings Club modellje.

A Herpa 2011-ben jelentette be, hogy az 1:500 méretarányú Wings szériájában kiadja az argentin légitársaság Airbus A340-200-as modelljét. | © AIRportal.hu

A Herpa 2011-ben jelentette be, hogy az 1:500 méretarányú Wings szériájában kiadja az argentin légitársaság Airbus A340-200-as modelljét.

A fémből készült modell a limitált kiadású Herpa Wings Club sorozatban jelent meg. Az 520683 cikkszámú modellből mindössze ezer példány készült. Újonnan ma már nehezen beszerezhető. Az eredetileg 23 eurós modellért elszánt gyűjtők akár háromszoros árat is hajlandók megadni. | © AIRportal.hu

A fémből készült modell a limitált kiadású Herpa Wings Club sorozatban jelent meg. Az 520683 cikkszámú modellből mindössze ezer példány készült. Újonnan ma már nehezen beszerezhető. Az eredetileg 23 eurós modellért elszánt gyűjtők akár háromszoros árat is hajlandók megadni.

A modell az LV-ZPO lajstromú A340-200-asnak állít emléket. Azzal az első festésmintával, amellyel a gép 1999 júniusában az argentin légitársasághoz érkezett. Törzsének bal oldalán, az ablaksor feletti 50 éves matricával, amely az Aerolíneas Argentinas alapításának évfordulójára került fel akkoriban a gépekre. | © AIRportal.hu

A modell az LV-ZPO lajstromú A340-200-asnak állít emléket. Azzal az első festésmintával, amellyel a gép 1999 júniusában az argentin légitársasághoz érkezett. Törzsének bal oldalán, az ablaksor feletti 50 éves matricával, amely az Aerolíneas Argentinas alapításának évfordulójára került fel akkoriban a gépekre.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A Herpa Wings 1:500 sorozatban eddig összesen négy Aerolíneas Argentinas modell jelent meg. Legelőször a De Havilland Comet IV, majd az Airbus A340-300 és A330-200 is elérhetővé vált. Ezek azonban mind a szélesebb körben elérhető szórásban. Wings Club modell egyedül az A340-200-as van ez idáig. | © AIRportal.hu

A Herpa Wings 1:500 sorozatban eddig összesen négy Aerolíneas Argentinas modell jelent meg. Legelőször a De Havilland Comet IV, majd az Airbus A340-300 és A330-200 is elérhetővé vált. Ezek azonban mind a szélesebb körben elérhető szórásban. Wings Club modell egyedül az A340-200-as van ez idáig.

Az 1:500 méretarányú fém modellek legfőképp az európai gyűjtők körében népszerűek. Az A340-200-as ebben a kivitelben 11.8 cm hosszú, szárnyfesztávja 12 cm, legmagasabb pontja pedig 3.35 centis. A repülőgépmodell saját futóin állítható ki, állványfoglalat nincs a törzsön. | © AIRportal.hu

Az 1:500 méretarányú fém modellek legfőképp az európai gyűjtők körében népszerűek. Az A340-200-as ebben a kivitelben 11.8 cm hosszú, szárnyfesztávja 12 cm, legmagasabb pontja pedig 3.35 centis. A repülőgépmodell saját futóin állítható ki, állványfoglalat nincs a törzsön.


Az Aerolíneas Argentinas összesen négy darab A340-200-ast üzemeltetett. Mind a négy gép 1999-ben csatlakozott a flottába az Airbus lízing konstrukciója biztosította keretek között. Az A340-esek előzőleg a Cathay Pacificnél, illetőleg a Philippine Airlinesnál működtek. | © AIRportal.hu

Az Aerolíneas Argentinas összesen négy darab A340-200-ast üzemeltetett. Mind a négy gép 1999-ben csatlakozott a flottába az Airbus lízing konstrukciója biztosította keretek között. Az A340-esek előzőleg a Cathay Pacificnél, illetőleg a Philippine Airlinesnál működtek.

A hajtóművek, avagy ahogy az argentin repülősök hívják "La fuerza del Cóndor", vagyis a kondor ereje. Az Aerolíneas Argentinas máig legfőbb szimbóluma ez a ragadozó madár, amelyet másképp Andoki kondorként is neveznek. Az A340-esek ezen festésén a függőleges vezérsíkon kapott kitüntetett helyet a keselyű embléma, amely kisebb méretben a szárnyvégekről is visszaköszönt. | © AIRportal.hu

A hajtóművek, avagy ahogy az argentin repülősök hívják “La fuerza del Cóndor”, vagyis a kondor ereje. Az Aerolíneas Argentinas máig legfőbb szimbóluma ez a ragadozó madár, amelyet másképp Andoki kondorként is neveznek. Az A340-esek ezen festésén a függőleges vezérsíkon kapott kitüntetett helyet a keselyű embléma, amely kisebb méretben a szárnyvégekről is visszaköszönt.

Az A340-200-as nagy hatótáv teljesítménye ideális volt az Aerolíneas Argentinas számára. A típussal könnyedén tudták teljesíteni Buenos Airesből a távoli európai célpontokra a hosszú távú járatokat, de ez az A340-es széria közlekedett Sydneybe, valamint Aucklandbe is, amely útvonalak repülésében a déli póluson keresztül úttörő volt az argentin légitársaság. Ez utóbbi járatpárral az A340-200-asok kivonásának kezdetével fel is hagytak az argentinok. | © AIRportal.hu

Az A340-200-as nagy hatótáv teljesítménye ideális volt az Aerolíneas Argentinas számára. A típussal könnyedén tudták teljesíteni Buenos Airesből a távoli európai célpontokra a hosszú távú járatokat, de ez az A340-es széria közlekedett Sydneybe, valamint Aucklandbe is, amely útvonalak repülésében a déli póluson keresztül úttörő volt az argentin légitársaság. Ez utóbbi járatpárral az A340-200-asok kivonásának kezdetével fel is hagytak az argentinok.

A legelső festésminta, amellyel az Aerolíneas Argentinas bevezette a típust közvetlen rokonságban állt az Iberia mintájával. Mindez azért valósult meg így, mert az Aerolíneas Argentinasban a spanyol  légitársaságnak akkoriban részesedése volt, és közös arculati elemekben gondolkodtak. Az A340-200-as itt egy Boeing 757-200-assal látható, azonos méretarányban. | © AIRportal.hu

A legelső festésminta, amellyel az Aerolíneas Argentinas bevezette a típust közvetlen rokonságban állt az Iberia mintájával. Mindez azért valósult meg így, mert az Aerolíneas Argentinasban a spanyol légitársaságnak akkoriban részesedése volt, és közös arculati elemekben gondolkodtak. Az A340-200-as itt egy Boeing 757-200-assal látható, azonos méretarányban.


LV-ZPO 2014. szeptember 5-én teljesítette utolsó menetrendszerű járatát, amellyel Barcelona és Buenos Aires között közlekedett. Ezt követően a gépet nyolcadikán kirepülték Arizonába, az ottani repülőgép temetők egyikébe. | © AIRportal.hu

LV-ZPO 2014. szeptember 5-én teljesítette utolsó menetrendszerű járatát, amellyel Barcelona és Buenos Aires között közlekedett. Ezt követően a gépet nyolcadikán kirepülték Arizonába, az ottani repülőgép temetők egyikébe.

A négy-hajtóműves Airbus A340-es családból az argentin flotta immáron csak a hosszabb törzsű A340-300-as szériát üzemelteti, nyolc darabot, de hosszabb távon az Aerolíneas Argentinas is a gazdaságosabb két-hajtóműves üzemben gondolkodik, amit az A330-200-as múlt évi bevezetése vetít előre, pedig egykor, még a spanyol irányítás alatt a tulajdonos újabb generációs A340-600-asokat is vásárolni tervezett.  A meg nem valósult üzletet ma már csak a fennmaradt Airbus látványtervek őrzik az utókor számára. | © AIRportal.hu

A négy-hajtóműves Airbus A340-es családból az argentin flotta immáron csak a hosszabb törzsű A340-300-as szériát üzemelteti, nyolc darabot, de hosszabb távon az Aerolíneas Argentinas is a gazdaságosabb két-hajtóműves üzemben gondolkodik, amit az A330-200-as múlt évi bevezetése vetít előre, pedig egykor, még a spanyol irányítás alatt a tulajdonos újabb generációs A340-600-asokat is vásárolni tervezett. A meg nem valósult üzletet ma már csak a fennmaradt Airbus látványtervek őrzik az utókor számára.

 Fotók © Csemniczky Kristóf – AIRportal.hu

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!