Kilencmillió Easyjet-utas adatait lopták el a légitársaság rendszereiből egy kibertámadásban, a cég e-mailben értesíti az érintetteket és támogatást nyújt az esetleges csalás kivédése ellen.
A Flightglobal és hírügynökségek jelentése szerint 2200 utas bankkártyaadatait is megszerezték a támadók, emellett az ügyfelek személyes és utazási információi, valamint e-mail címei kerültek illetéktelenek kezébe.
Az Easyjet elismerte a kibertámadást, amely közlésük szerint „rendkívül kifinomult forrásból” származott. A rendszerhibát a légitársaság már kiküszöbölte, külsős partnerekkel vizsgálja a támadást, és értesítette a brit hatóságokat.
A Reuters jelentése szerint az Easyjet már januárban tudott az adatszivárgásról, azóta dolgoztak együtt a szakértőkkel.
Emellett a légitársaság egy héten belül levélben keresi meg az érintett 9 millió utast, és tanácsokat ad arra, hogyan minimalizálják a csalás lehetőségét.
Johan Lundgren vezérigazgató amellett, hogy elnézést kért az utasoktól, azt írta, mindent megtesznek a kiberbiztonság garantálásáért, de a fenyegetés folyamatos, mivel a támadások egyre kifinomultabbak.
Az elmúlt időszakban több légitársaság ellen is követtek el hasonló méretű kibertámadást. A Cathay Pacific hongkongi légitársaságtól 2018-ban 10 millió utastól többek közt bankkártyaadatokat és útlevélszámokat szereztek meg, a British Airwaysnél szintén 2018-ban vették észre, hogy több százezer ügyfél adatait ellopták a rendszerekből.