Kilencven Alitalia gépet szeretne megszerezni az a Ryanair, amely korábban már jelezte érdeklődését a csődközeli helyzetben lévő, egykori Etihad partner olasz légitársaság iránt.

Az ANSA olasz hírügynökség jelentése szerint Michael O’Leary-t az egész Alitalia flotta érdekli, de tudatában van annak, hogy versenyjogi szempontból kényes az ügy és nem engedélyeznék, mert így az olasz piac nagyobb, mint 50 százalékát tartaná kézben. Ezért aztán 90 gépre adott be ajánlatot, és vinné a hozzájuk tartozó hajózó személyzetet is.

A Reuters beszámolója szerint október 5-ig van még ideje a Ryanairnek egy végleges ajánlatot beadnia, ebben azonban a teljes Alitaliára kell ajánlatot tennie. Most azonban csak a 90 gépről, a személyzetről és az útvonalakról volt szó.

Az ajánlat már csak azért is érdekes, mert a Ryanair jelenleg csak Boeing 737-esekkel repül, és az Alitaliának nem hogy 737-ese nincs, Boeingből is éppen hogy akad. Azt viszont O’Leary is elismerte, hogy az Alitalia legvonzóbb része a hosszútávú járatokat teljesítő flotta.

„Nagyon szeretnénk megvásárolni az Alitaliát, de feltételezem, mivel piacvezetők vagyunk Olaszországban, a versenyjog miatt nem engednék ezt az akvizíciót” – fogalmazott O’Leary.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair az egyike annak a nagyjából tíz cégből álló csoportnak, akik érdeklődést mutattak az olasz nemzeti légitársaság iránt. A Flightglobal korábbi értesülései szerint ezeknek a cégeknek szeptember 15-ig kell elkészíteni az ajánlatukat. Az Alitalia kirendelt vezetői megvizsgálják a beérkezett ajánlatokat és értesítik azokat a jelentkezőket, akik megfeleltek az elvárásoknak.

Ezeknek a társaságoknak október 2-ig van idejük kötelező érvényű ajánlatot tenniük a társaságra. A következő fázisban jönnek a tárgyalások, amelyek során az érdekeltek még megváltoztathatják a korábban tett ajánlatukat, és november 5-én kell a végső verziót benyújtaniuk az Alitalia vezetőségének.

Az értékesítést könnyítendő az olasz kormány júliusban bejelentette, hogy ő maga is hajlandó részesedést vásárolni a légicégből, amelynek jelenleg két olasz bank, az UniCredit és az Intesa Sanpaolo mellett áttételesen az olasz posta, valamint az Etihad a tulajdonosa. Az arabok azonban, miután a dolgozók megfúrták a reorganizációs terveket – gyakorlatilag kihátráltak, közölték, nem fektetnek több pénzt a vergődő Alitaliába.