A brit hatóságok vizsgálata szerint azért kellett megszakítania útját a Condor egyik Airbus A330-as repülőgépének, mert kávé ömlött a pilótafülkében az egyik vezérlőegységbe, amely ennek következtében meghibásodott.
A Condor légitársaság Airbus A330-200-as repülőgépe még február 6-án repült Frankfurtból a mexikói Cancúnba. A járat éppen megkezdte az Atlanti-óceán átrepülését, amikor a pilótáknak kávét szolgáltak fel.
Annak ellenére, hogy az Airbus ajánlása szerint a kávéspoharakat az erre szolgáló tartóban kell elhelyezni, a kapitány az előtte lévő, kihajtható asztalkára tette a kávét.
Az ital egy óvatlan pillanatban kiborult és bár azonnal megpróbálták felitatni, egy kis mennyiség a kapitány audio vezérlőegységére (az ábrán: ACP1) folyt, amely rögtön meg is hibásodott.
A személyzet megpróbálta leválasztani a hálózatról a károsodott egységet, azonban ez nem sikerült. Húsz perccel később pedig az elsőtiszt oldalán is felforrósodott és meghibásodott ugyanez a vezérlőegység, bár ennek okát utólag sem sikerült kideríteni.
A probléma jelentősen akadályozta a légiforgalmi irányítással való rádióforgalmazás mellett a pilóták egymás közötti kommunikációját is, ezért a kapitány az út megszakítása mellett döntött, így végül az írországi Shannon repülőterén szálltak le.
A vezérlőegységbe befolyt folyadék miatt később égett szag és füst is keletkezett, ezért a pilóták elővigyázatosságból felvették az oxigénmaszkjukat.
A brit balesetvizsgálók megállapították, hogy a légitársaság olyan kávéspoharakat használt, amelyek nem illettek a pilótafülkében elhelyezett tartókba, azokat nehéz volt kiemelni a tartókból.
A személyzet emiatt az ajánlások ellenére nem használta azokat. A légitársaság az eseményt követően változtatott a belső szabályzatain és a jövőben olyan kávéspoharakat alkalmaz, amelyek beleillenek az Airbus pohártartóiba. Az esemény során a 326 utas és a 11 fős személyzet közül senki nem sérült meg.