A portugál kormány megállapodott a TAP Air Portugal magánbefektetőivel, hogy az állam növeli a részesedését a légitársaságban a csőd elkerülése érdekében.

Forrás: Airbus

Mintegy 55 millió euró befektetéssel, 50-ről 72,5 százalékra növeli részesedését a portugál nemzeti légitársaságban az ország kormányzata.

A megállapodás értelmében az amerikai Jetblue és a brazil Azul alapítója, David Neeleman kiszáll a cégből.

Neeleman a TAP részvényeinek 22,5 százalékát birtokolta az Atlantic Gateway konzorciumon keresztül.

Az Atlantic Gateway eredetileg 45 százalékos részesedése ezzel a lépéssel 22,5 százalékra csökken a légitársaságban, a másik magánbefektető, a portugál Humberto Pedrosa vállalkozó megtartja a maga 22,5 százaléknyi részvénycsomagját.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A TAP-csoport Neeleman által delegált vezérigazgatóját, Antonoaldo Nevest leváltják, utódját viszont csak később nevezik meg.

A TAP az első negyedévet 395 millió euró nettó veszteséggel zárta, ugyanakkor a portugál gazdaság szempontjából a légitársaság stratégiai fontossága rendkívüli mértékű, hiszen a turisták 90 százaléka repülővel érkezik az országba.

A portugál kormány korábban 1,2 milliárd eurós állami segítséget ajánlott fel kölcsön formájában a légitársaságnak, ezt az Európai Bizottság jóvá is hagyta, azonban a vállalat igazgatósága elutasította.

Csúszik az amerikai Breeze Airways indulása

A koronavírus-járvány nem kedvezett David Neeleman legújabb érdekeltségének, az amerikai Breeze Airways elindulásának sem.

A szabadidős, csak a közvetlen, pont-pont járatok iránt érdeklődő utasok kiszolgálását célzó startup légitársaság idénre tervezett indulását 2021-re kellett halasztani, bár nem mondták ki hivatalosan, hogy a pandémia miatt.

Forrás: Breeze Airways