Ma teljesített utoljára kereskedelmi járatot az Austrian Airlines flottájában a Dash 8-Q400-as, a légitársaság 20 év után vonta ki a típust a flottából. Az előző változatokkal együtt és leányvállalatán keresztül azonban 40 éves közös történet zárult le ezzel.

A légitársaság lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az OE-LGI lajstromú Q400-as Bécsből Innsbruckba, majd vissza repült az OS 905/6-os járatpárral.

Thomas Bleimuth flottamenedzser szerint csúcsidőszakban a típus évente 44 ezer járatot teljesített a cégnél, és olyan nem szokványos eljárást igénylő repülőterekre is eljutottak velük, mint a courcheveli, amely a francia Alpokban fekszik 2 ezer méterrel a tengerszint felett.

Fotó: ifj. Kotulyák Tamás

A Q400-asok húsz éven keresztül szolgálták a céget, ez idő alatt 20,4 millió utast szállítottak, 237 millió kilométert repültek balesetmentesen és 520 ezerszer biztonsággal landoltak.

Összesítve 54 évet töltöttek a levegőben, a pilóták pedig 52 ezer kilométert sétáltak a repülés előtti ellenőrzésekkor. A járatok fedélzetén 2,6 millió csésze kávét szolgáltak fel, a Q400-asokkal teljesített járatok átlagosan 53 percig tartottak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az első Dash, egy DHC-7-es 1980 áprilisában érkezett meg az akkor még önállóan működő, később az Austrian által felvásárolt Tyrolean Airways flottájába, 1985-től a Dash 8-100-asokkal Grazba, Frankfurtba és Zürichbe repültek. Az Austrian 1998-ban vette meg a céget, ekkor 44 darab Dash 8-as szolgált a vállalatnál.

Az utolsó időkben az Austrian 18 darab Q400-ast üzemeltetett elsősorban Milánóba, Varsóba, Zágrábba, de Budapestre is közlekedett a botmixernek is csúfolt regionális repülőgéppel.

Az Austrian Airlines 2019 elején jelentette be, hogy kivonja a turbólégcsavaros típust a flottából, a helyét Airbusok és Embraerek veszik át a társaságnál.