A gazdasági helyzet okozta alacsony járatkihasználás miatt októbertől kivonul a dél-amerikai piacról a Singapore Airlines és ezzel folytatódik a dél-amerikai légiközlekedés vesszőfutása.
A ch-aviation szerint a légitársaság október 20-tól szünteti meg egyetlen, a kontinensre irányuló járatát, amely Barcelonán keresztül Sao Paulóba közlekedik, innen codeshare partnereivel szállítja tovább az utasokat több dél-amerikai célállomásra. Jelenleg a légitársaság heti háromszor közlekedik ezen az útvonalon, a járatokat Boeing 777-300ER gépekkel szolgálják ki.
A Singapore Airlines nem az első, amely a gazdasági helyzet miatt kénytelen kivonulni Brazíliából, korábban a Korean Air és a TACV Cabo Verde Airlines is bejelentette kivonulási szendékát, de a sor még bővülhet.
A kivonulás után egyetlen ázsiai légitársaság marad, amelyik közlekedtet járatokat Dél-Amerikába: az Air China hetenete kétszer repül Airbus A330-assal Peking és Sao Paulo között madridi megállóval.
A dél-amerikai légiközlekedés jelentős átalakuláson megy keresztül, miután a brazil gazdasági helyzet mellett a venezuelai államcsőd-közeli helyzet is negatív hatással van a légiközlekedési üzemre. Venezuelából a kontinens legnagyobb légitársasági csoportja, a LATAM, és a Lufthansa is kivonult már, de az Aerolinas Argentinas is csökkentette járatai számát. Brazíliát egyelőre a riói olimpia a flszínen tartja, de ezek csak szezonális járatok lesznek.