Hosszútávú gépeinek átalakításába kezd az Air France, ezzel elősegítve, hogy flottája és szolgáltatása versenyképes legyen az ázsiai és az öböl-menti légitársaságokkal. Ezt Alexandre de Juniac vezérigazgató jelentette be a párizsi sajtótájékoztatón – olvasható a Flightglobal.com hírportálon.
„A következő három év során hatalmas beruházásba kezdünk, figyelembe véve, hogy takarékos időszakot élünk. Ám ez a lépés drámai minőség növekedést hoz szolgáltatásaink és termékeink terén. 2015-re világszínvonalt fogunk képviselni” – nyilatkozta de Juniac.
A piacra belépő öböl-menti és ázsai légitársaságok igen magas színvonalat képviselnek, amire a cég átalakítási programja a legjobb válasz. Ez természetesen több száz millió eurót fog igényelni. 2014-től teljesen új belső teret kap a 777-es flotta, méghozzá négyosztályos elrendezésben. Ezt követi a következő évben a Superjumbok belső modernizációja is, amelyek igen fiatalok még az Air France flottájában.
Az év végére teljessé váló A380 flottát követően nem várható újabb hosszútávú gépbeszerzés az Air France részéről. Reményeik szerint 2016-ban érkezik az első Boeing 787 Dreamliner az Air France-KLM csoport flottájába, amely a holland vállalat flottáját fogja erősíteni.
A francia flottamodernizáció a 2017-re ígért Airbus A350-ekkel fog folytatódni, amely már költséghatékony belső térrel és elrendezéssel fog megérkezni. Azonban a légitársaság, az Airbus és a géptípus egyetlen hajtómű-beszállítója, a Rolls-Royce között még zajlanak a tárgyalások a 25 gépes beszerzésről. A vezérigazgató szerint a hajtómű karbantartás a legfőbb kérdéses pont a tárgyalás során, ám reményeik szerint hónapokon belül sikerül megegyezésre jutni.
Címlapfotó: Bodorics Tamás – Bodi