Komoly károk keletkeztek az orosz Nordwind légitársaság Airbus A321-es repülőgépén a törökországi Antalya repülőterén végrehajtott leszállás során.

A Nordwind Airlines Moszkvából Antalyába tartó Airbus A321-200-as repülőgépe a tengerparti repülőtér 36C jelű futópályájára szállt le, amikor az esemény történt.

A kapitány jelentése szerint a repülőgép stabil műszeres megközelítést hajtott végre a repülőtér 36C futópályára, de a pálya küszöbe felett az A321-es szélnyírásba került.

Ennek következtében a repülőgép olyan keményen ért földet, hogy súlyosan megsérült az orrfutómű, a rajta lévő gumiabroncsok kidurrantak, valamint az orrfutó környékén jelentős mértékben károsodott, megrogyott a törzs szerkezete.

A futószár olyan kemény ütést kapott a földet éréskor, hogy felszakította a fedélzet padlóját a pilótafülke mögött.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A személyzet átstartolást hajtott végre, ezt követően problémák léptek fel a navigációs- és a repülőgép állásszögét kijelző berendezéseknél – az aviation-safety.net az eseményről készült adatlapja szerint. A pilótafülkében füst keletkezett, ekkor a személyzet vészhelyzetet jelentett.

A repülőgép később egy alacsony áthúzást hajtott végre a repülőtér felett, hogy az irányítótoronyból megvizsgálhassák a repülőgépben keletkezett károkat.

Az áthúzás után újabb hibák léptek fel, ezúttal az A321-es hidraulikus rendszereinél, amelyet követően a személyzet ismét vészhelyzetet jelentett.

A repülőgép ezt követően látás szerinti megközelítést hajtott végre a 36C futópályára, ahol az A321-es végül biztonságosan leszállt.

A mindössze 2 éves és 8 hónapos Airbus A321-231 (WL) típusú, VQ-BRS lajstromjelű repülőgépben komoly szerkezeti károk keletkeztek, amelyet jól szemléltetnek az AirportHaber török légiközlekedési oldalon megjelent fotók.