Az eddigieknél könnyebb kompozit poggyászkonténerekkel szerelte fel hosszú távú járatokat teljesítő repülőgépeit az Air France. Az új konténereknek köszönhetően a repülőgépek összsúlya csökken hozzájárulva ezzel az üzemanyag fogyasztás és a szén-dioxid kibocsájtás mérsékléséhez.

Teljes, jelenleg kereken 100 gépet számláló szélestörzsű flottáján cserélte le poggyászkonténereit az Air France, így az Airbus A380-as, A330/A340-es és Boeing 747, 777-es típusokon is mind új konténerek kerültek rendszeresítésére.

Az áprilisban végbe ment program során a francia légitársaság 3650 darab alumínium konténert cserélt le, egyenként 11 kilóval könnyebb kompozitból készült verzióra. Az alu-konténerek 83, míg az új kompozitok csak 72kg súlyúak darabonként.


Mindennek köszönthetően az Air France hosszú távú járatokat teljesítő gépei kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, amely mellett kisebb a szén-dioxid kibocsájtás is. A légitársaság tájékoztatása szerint így éves szinten 2500 tonna kerozint lehet spórolni, amelynek jótékony hatása van a környezet védelmére is, mivel a szén-dioxid emisszió 8000 tonnával csökken.

Az új konténerek ráadásul nemcsak ezen a téren hatékonyabbak elődeiknél, hanem a kezelésük is könnyebb, amely a földi személyzet munkáját segíti, nem utolsó sorban tovább növelve a járatkiszolgálás pontosságát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!