Kormányzati segítséget kért a Thomas Cook, hogy valahogy kihúzza addig, amíg megegyeznek a kínai befektetésről, ám könnyen lehet, hogy a cég nem éli meg a hétfőt.
A BBC információi szerint a társaságnak 200 millió font azonnali forrásra lenne szüksége, és ezt hétfőig elő kellene teremtenie. Ha ez nem sikerül, akkor a cég nagyon közel kerül a csődhelyzethez és csődévdelembe vonulhat.
A brit közszolgálati média ugyanakkor úgy tudja, az állítólagos felkérés ellenére a birt kormányzat huzakodik kisegíteni a társaságot, pedig egyes számítások szerint ez olcsóbb lenne, mint az összes kint rekedt utas hazaszállítása és ellátása. A Thomas Cooknak a közeljövőjének biztosítása érdekében van szüksége a 200 millió fontra.

Adatok szerint mintegy 150 ezer külföldön nyaraló britet érintene a csőd, a Thomas Cooknak mintegy 600 ezer ügyfele tölti éppen nyaralását. Mint arról korábban beszámoltunk, erre már a brit polgári légiközlekedési hatóság is készül, a társaság csődje esetén ugyanis nekik, illetve a közlekedési minisztériumnak kell hazaszállítani a külföldön rekedt utasokat.
Az utazásszervező cég 22 ezer embert foglalkoztat világszerte, évente 19 millió ügyfelük van, mégis, az 1891-ben alapított társaság nehéz anyagi körülmények között üzemel és a Fosunnal tervezett, 900 millió fontos befektetés csak októberben kezdődhet el, már ha a részvényesek jóváhagyják, többen ugyanis kétségesnek tartják a cég részvényesei közti megállapodást.

A megállapodás lényege, hogy a Fosun 450 millió fontos tőkeinjekciót hajt végre, cserébe legalább 75 százalékos tulajdonrészt szerez az utazásszervezői üzletágban és 25 százalékot a vállalat légitársasági csoportjában.
A bankok és részvényesek adják össze a másik 450 millió fontot, akik az eddigi hiteleket legalább 25 százaléknyi részesedésre konvertálják az utazásszervezői és 75 százalék tulajdonrészre a légitársasági cégeknél.