Jóvá hagyta a Thomas Cook a társaság mintegy 900 millió fontos feltőkésítését és ezzel a légitársaságok tulajdonviszonyainak megváltozását – írta az ATW Online a cég tőzsdei értesítőjére hivatkozva. Ezzel úgy tűnik, megmenekültek a cégcsoport légitársaságai.

Az értesítő szerint a társaság fontos megállapodást ért el a fő kereskedelmi kérdésekben a kínai Fosun Tourism Grouppal, mint a legnagyobb tulajdonossal, a hitelező bankokkal és a részvényesekkel. A megállapodás lényege, hogy a Fosun 450 millió fontos tőkeinjekciót hajt végre, cserébe legalább 75 százalékos tulajdonrészt szerez az utazásszervezői üzletágban és 25 százalékot a légitársaságokban.

A bankok és részvényesek adják össze a másik 450 millió fontot, akik az eddigi hiteleket legalább 25 százaléknyi részesedésre konvertálják az utazásszervezői és 75 százalék tulajdonrészre a légitársasági cégeknél.

Forrás: Thomas Cook Facebook

A Thomas Cookra a feltőkésítés mellett jelentős mértékű reorganizáció is vár, bár ennek részletei egyelőre nem ismertek. A friss tőkéhez juttatás október elején indulhat el, de addig számos feltételnek kell teljesülnie, egyebek közt külön kell választani a légitársasági és tour operátori részleget és a részvényeseknek is áldását kell adnia az ügyletre.

Ezen a ponton a Thomas Cook újra hangsúlyozta, hogy a feltőkésítéssel a tulajdonosi szerkezet jelentősen megváltozik, a részvényeket felhígítják, a jelenlegi tulajdonosoknak kisebb lesz a részesedése a társaságban. Végeredményként az is szóba jöhet, hogy a céget kivezetik a tőzsdéről – hívták fel a figyelmet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Thomas Cook még júliusban jelentette be, hogy tárgyalásokat folytatnak kínai tulajdonosukkal, a Fosun Tourism Grouppal és a hátterében álló bankokkal egy 750 millió fontos tőkeinjekcióról.

Fotó: AIRportal.hu

A társaság februárban tudatta, hogy eladja légitársaságait, mert a szállodáira és az utazásszervezésre kíván koncentrálni. Először a Lufthansa jelentkezett a cég német leányvállalatáért, a Condorért, de a tulajdonában álló Eurowings és Brussels Airlines stratégiaváltása miatt végül visszakozott. Mellettük a Wizz Air befektetője, az Indigo Partners, illetve a Virgin Atlantic mutatott még érdeklődést a cégek iránt.