Közel 4 millió dolláros bírság kiszabását kezdeményezte a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) a Boeingre, mert állításuk szerint a repülőgépgyártó hibás alkatrészeket szerelt mintegy 130 Next Generation 737-esbe.
A Reuters tudósítása szerint az FAA most azzal gyanúsította meg a chicagói székhelyű repülőgépgyártót, hogy nem volt képes megfelelően ellenőrizni, hogy egyes beszállítóitól megfelelő minőségű alkatrészek érkeznek-e.
A hatóság szerint a Boeing az után is beépített ilyen alkatrészt, hogy a tudomására jutott a hiba.
A Boeing, miután FAA-nek benyújtotta egy-egy gép végleges légialkalmassági engedélyéhez szükséges papírokat, leszögezte, egyes alkatrészeket nem használhatnak, mert a beszállító nem megfelelő minőségben szállította le azokat.
Az érintett részegység egy sín, aminek a szárny belépőélén lévő orrsegédszárny mozgatásában van szerepe. A hibás alkatrész miatt az orrsegédszárny sérülést okozhat a repülőgépnek, vagy veszélyeztetheti a landolást.
A Boeing azt közölte a hírügynökséggel, hogy tudnak a hibáról és szorosan együttműködnek a hatósággal.
A gyártó szerint nem kaptak az üzemeltetőktől olyan jelzéseket, amelyek ennek a sínnek a hibájára vezethetők vissza.
Az FAA még júniusban közölte, hogy mintegy 300 Next Generation és MAX változatú 737-est szerelhettek fel olyan alkatrésszel, amelyek nem mentek át egy teherbírással kapcsolatos teszten, ezért gyors cserét írtak elő.
A múlt héten ebben a témában megjelent FAA-közlemény már csak az NG-ket nevezte meg, de azt továbbra is vizsgálják, hogy a MAX-ok érintettek-e.
Eközben a Boeing a MAX-okkal kapcsolatban újra figyelmeztetett, hogy ha elhúzódik az újbóli engedélyeztetés, akkor vissza kell fognia, rosszabb esetben le is kell állítania a 737-es gyártósort.