Törökország beszállna a legújabb, fejlesztés alatt álló ukrán szállítórepülőgép, az An-188 gyártásába, de csak akkor ha a teljes egészében NATO-kompatibilis megállapodást sikerül kötni.

Az ukrán Antonov tervezőiroda tárgyalásokat folytat a Tusas török vállalattal az An-70 és az An-178 továbbfejlesztett változatának, a még csak tervezőasztalon lévő An-188-asnak a jövőbeli, közös gyártásáról.

A megbeszélések előrehaladott stádiumban vannak, de félig török állami tulajdonban álló vállalat azonban már kijelentette,
csak abban az esetben szállnak be bármilyen mértékben a gyártásba, ha a gép „NATO kompatibilis” lesz.

A törökök azt szeretnék ha, mindkét fél az ország iparának leginkább megfelelő feladatokat vállalná, így téve a lehető leghatékonyabbá az együttműködést.

A négyhajtóművesre tervezett típust az európai Airbus A400M vetélytársának szánják, de a turbó légcsavaros megoldás helyett az Antonov egy sugárhajtóműves típusban gondolkodik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Maximális felszállótömegről és egyéb adatokról egyelőre nem beszéltek, csak annyit lehet tudni, hogy a szállítható hasznos teher mennyiségét negyven tonna körülire tervezik.

Eddig egy makettet prezentáltak a típusról az áprilisi Eurasia Airshow-n.

Ha nem megy az oroszokkal, jó lesz nélkülük

2016-ban Ukrajna Oroszországgal való szembefordulása súlyosan érintette az Antonovok gyártósorát is, az An-178-as ugyanis közel harmadában orosz részegységekből épült.

A legnagyobb probléma a gép hajtóművével volt, de az ukránoknak ezt is sikerült végül saját erőből megoldani, az Ivchenko-Progress és a Motor Sich D-346-148FM turbóventilátoros erőforrást szerelték fel a típus szárnya alá, a gyártás így folytatódhatott.

Az Antonov azonban nehezen tud kizárólag ukrán (és nyugati) alkatrészekből építkezni, ezért keresnek most partnert a legújabb típushoz, NATO belépésre aspiráló országként pedig politikailag is előnyös lenne számukra, ha a társ egy tagország.