A koronavírus-járvány utáni helyzetre szánt különleges kialakítású hármas üléssort, illetve meglévő székekre helyezhető elválasztót tervezett az olasz kabinberendezéseket gyártó cég, az Aviointeriors.

A kétarcú római mitológiai istenség után Janusnak elnevezett elképzelés alapelve, hogy az utazási korlátozások feloldása után is biztosítsa a repülőgépen utazóknak a bizonyos szintű távolságtartást (vagy annak érzetét), de nem csökkentve jelentősen a repülőgépek kapacitását.

Janus-arcú üléssorok (Forrás: Aviointeriors)

A Flightglobal cikke szerint az Aviointeriors ötlete az, hogy a középső ülést – aminek blokkolásáról van mostanában szó – szembe fordítják a többivel, és egy plexi fallal választanák el a kétoldalt lévőktől. Az elválasztó a folyosó melletti ülés oldaláig is kiérhet, további biztonságérzetet nyújtva.

Paolo Drago, a cég vezetője elismerte, hogy a Janus bevezetése viszonylag komplex átalakításokat igényel a repülőgépek fedélzetén, de előnyt jelent, hogy nem csökken jelentősen a gépek kapacitása, így nem kerül veszélybe a cégek profitja.

Az egészségügyi kockázatok csökkentésén túl az új elrendezés az eddig csak a prémium kabinrészeken megszokott elszeparáltabb teret is biztosíthatná a turista osztályon utazóknak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Drago kiemelte, a szembefordított középső ülések nem igényelnének szignifikánsan több helyet a tradicionális elrendezésnél, és a kiürítési előírásoknak is megfeleltethetők. Egyedül a vészkijáratok melletti sorokban nem alkalmazható az elrendezés a hatósági rendelkezések miatt.

Forrás: Aviointeriors

Ha valamelyik légitársaság kifejezi komoly érdeklődését, esetleg vásárlási szándékát az ülések iránt, úgy hat hónapon belül le tudják szállítani az első példányokat, mert minden gyártási kapacitás rendelkezésre áll.

A részletes tervezésbe érdeklődő nélkül egyelőre nem fektetnek komolyabb összegeket.

Az Aviointeriors másik, jóval kisebb átalakítást igénylő biztonsági koncepciója a Glassafe: ez a meglévő üléssorokra illeszthető plexi elválasztó.

Azt Paolo Drago is elismerte, hogy ennek alkalmazása valamennyi plusz terhet jelenthet a gépeknek, de véleménye szerint az üresen hagyott középső üléseknél még ez is jobban megérné.

Mivel az egész Glassafe csak egy utólagosan felszerelhető kiegészítő, a prototípusok legyártása után akár két hónapon belül is a légitársaságok rendelkezésére tudná bocsájtani az Aviointeriors, feltéve, ha a hatóságok is rábólintanak az ötletre.

Forrás: Aviointeriors