Jogi okok miatt a brit fogyasztóvédelem nem folytatja tovább a Ryanairrel és a British Airways-zel szemben azt az eljárást, amelyet a voucherek kibocsátása miatt indított el.

A Reuters jelentése szerint az eljárás lényege, hogy a British Airways és a Ryanair a járvány első szakaszában a törölt járatok utasainak automatikusan kupont adott, vagy átfoglalta őket másik járatra, és nem adta vissza a jegy árát.

A Versenyjogi és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) júniusban kezdett el vizsgálódni az ügyben, mert álláspontja szerint az emberek jóhiszeműen vettek jegyeket, ezért vissza kellene kapniuk a pénzüket.

Fotó: AIRportal.hu

Nem a hivatal álláspontja változott meg, de kiderült, hogy a jogi környezet nem egyértelműen írja elő az utas pénzbeli kártalanítását.

Andrea Coscelli, a CMA vezetője szerint ennek ellenére szerinte az utasoknak teljes visszatérítést kellett volna felajánlani. Ettől függetlenül a vizsgálódás arra jutott, hogy a hosszas bírósági eljárás és a bizonytalan végkimenetel miatt nem érdemes ebbe az ügybe több közpénzt fektetni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Ryanair üdvözölte a döntést, az ír fapados cég álláspontja szerint az érintett időszakban minimális számú járatot üzemeltettek, hogy akiknek utazni kellett, meg tudják tenni, és az érintetteknek felajánlották a foglalás ingyenes módosítását, sokan éltek is ezzel a lehetőséggel.

A British Airways a hírre reagálva azt közölte, hogy a válság minden pillanatában a jogi előírásoknak megfelelően jártak el, több mint 4 millió utasnak fizették vissza a jegy árát, és rugalmas átfoglalási szabályokat vezettek be.