Azonnali hatállyal leállította működését és csődöt jelentett a bécsi központtal működő Level Europe, az IAG-holding fapadosának francia és spanyol egységeit viszont nem érinti a döntés.
A cég a honlapján közölte, hogy nem indítja újra egyetlen járatát sem, és nem is tud utasainak alternatívákat intézni. A Level arra kérte az érintetteket, hogy csak akkor keressék fel az ügyfélszolgálatot, ha járatuk 48 órán belül indult volna. A mintegy 200 munkavállalóról és a hitelezőkről csődbiztosok gondoskodnak.
A diszkont légitársaságnak hat repülőgépe volt a schwechati repülőtéren, négy A321-es és két A320-as, amelyekkel 14 célállomásra közlekedett.
A társaságot 2017 novemberében indították el Anisec Luftfahrt néven, amely a többek közt a British Airwayst és az Iberiát is tulajdonló International Airlines Group (IAG) holding fapadosa, a Vueling vállalata volt. Azért hozták létre, hogy ezzel vegyék át az egykori osztrák Air Belin-leánycéget, az anyavállalata után szintén csődbe ment Fly Nikit, ha az IAG kapta volna meg a vagyontárgyakat a pályázaton.
Végül a Ryanair segítségével Niki Lauda szerezte meg az általa korábban alapított, majd eladott társaságot, és Laudamotionként, az ír fapados pénzügyi támogatásával indult újra üzemelés annak idején.
Az IAG ekkor a nem sokkal azelőtt létrehozott Level márkája alatt négy, az Air Berlintől átvett A321-essel indította el Bécsben első európai rövidtávú járatait, miután a brand addig a hosszútávú fapados utazásra koncentrált. Az idén, a koronavírus-járvány miatt a cég járatai március óta nem közlekedtek.
A Level Europe csődjével némi tisztulás kezdődik meg Schwechaton, ahol az Air Berlin és a Niki csődje utáni fapados forradalomban rajtuk kívül a Ryanair a Lauda révén, a Wizz Air és az Eurowings is küzdött egymással. Nem sokon múlott, hogy a Ryanair munkaügyi viták miatt leállítja a Laudát, de most úgy tűnik, a márka megmarad.
Ebbe a versenybe az osztrák állam is beszállt az Austrian Airlines védelmében, mint arról beszámoltunk, 40 eurós minimális jegyárat állapított meg a kormányzat, de egyéb adók kivetésével is véget akar vetni a fapadosok dömpingárainak.
A Level spanyol és francia bázisokkal is rendelkezik, ezekkel főként hosszútávú diszkont járatokat üzemeltetnek Barcelonából és Párizsból, bár a járvány miatt jelenleg ezek szintén nem közlekednek. Az osztrák részleg csődje a cég közlése szerint nem érinti a többi Level-leányvállalatot.