Újraindul a Virgin Atlantic, az Etihad és az Emirates, később utóbbinál a budapesti járat is, újabb bővítést hajt végre a Lufthansa-csoport, több belföldi járatot indít a Qantas, a Jetstar, az Air New Zealand, Törökország pedig 40 országgal tárgyal az újranyitásról. A szakszervezetek új ajánlatot tettek a bécsi Lauda-bázison dolgozók bérére, most az anyacég Ryanairre várnak, hogy elfogadja-e.

Már a legújabb szeptemberi menetrendjét is nyilvánosságra hozta a Lufthansa-csoport, a német vállalat nemcsak az európai, de az interkontinentális hálózatban is jelentős fejlesztést hajt végre a friss tervei szerint.

Szeptemberre a Lufthansa légitársaságai átlagosan az európai célállomások 90, az interkontinentális útvonalak 70 százalékát elérhetővé teszik.

Fotó: AIRportal.hu

A csoporton belül a Lufthansa hetente több mint száz járatot indít Észak-Amerikába, 90-et Ázsiába, több mint 20-at a Közel-Keletre és 25-öt Afrikába. Újra lehet jegyeket foglalni egyebek között Nairobiba, Bejrútba, Rijádba, Houstonba, Bostonba, Vancouverbe, Hongkongba és Szingapúrba.

Az európai hálózatban Frankfurtból 102, Münchenből 88 célállomás válik elérhetővé heti 1800 járaton szeptembertől.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Fotó: AIRportal.hu

Júliustól az Austrian Airlines is elindít néhány tengerentúli útvonalat: Bangkok, Chicago, New York és Washington is visszakerül a menetrendbe, a Swiss a korábbi hálózata 85, az Eurowings pedig 80 százalékán állítja vissza a légiközlekedést szeptember végéig.

Az Egyesült Arab Emírségek június 15-től ismét megnyitja a repülőtereit az átszálló utasok előtt, így az Etihad, a Flydubai és az Emirates is újraindítja több járatát. Az Etihad 25, az Emirates 29 városba fog közlekedni a hónap közepétől.

Az Emirates nem közölte még, de a Routes Online a GDS-rendszerben kiszúrta, hogy július 1-től heti négyszer közlekednek a Boeing 777-300ER gépei Budapest és Dubaj között.

Fotó: AIRportal.hu

A járatszám augusztustól heti 5-re bővül, augusztus 28-tól pedig már minden nap lesz EK-járat Budapesten – a mostani tervek szerint.

Bár korábban csak augusztusra saccolta újraindulásának időpontját, a Virgin Atlantic a honlapján most azt közölte, hogy

július 20-ával újraindítja New York-i, Los Angeles-i, orlandói, hongkongi és sanghaji járatait Londonból, és még több új célállomást jelentenek be a következő hetekben.

Fotó: AIRportal.hu

Délkelet-Ázsiában is jelentős fejlesztéseket jelentettek be:
a Qantas az utazási korlátozások feloldásával 300 újabb járatot indít el, de ezzel még így is a koronavírus-járvány előtti kapacitásának csupán 15 százaléka áll majd rendelkezésre.

Fapados leányvállalata, a Jetstar elsősorban a Sydney és Melbourne, valamint Sydney és Brisbane közötti járatszámát növeli. A remények szerint július végére már a korábbi kapacitás 40 százalékát vissza tudják építeni.

Az Air New Zealand több lépcsőben állítja helyre a belföldi hálózatát, legutóbbi lépésükben nyolc várost tettek újra elérhetővé légi úton, augusztus végéig az eredeti kapacitás fele állhat rendelkezésre.

A Reuters jelentése szerint Törökország 40 ország felé indítaná újra a járatait júniusban, egyelőre 15 állammal állapodtak meg a járatok fogadásáról és indításáról.

Júniusban egyebek között Észak-Ciprusra, Bulgáriába, Katarba, Görögországba, Németországba, Horvátországba, Szingapúrba, Dél-Koreába, Hollandiába és Belgiumba is újraindulhatnak a járatok.

Forrás: Airbus

Szintén a Reuters számolt be arról, hogy az osztrák szakszervezetek megállapodtak egy új csomagról, amelyben a Lauda bécsi bázisán dolgozók bérét rendeznék.

Bár az osztrák céget tulajdonló Ryanair már közölte, megállapodás hiányában bezárja a bécsi bázist, az új ajánlattól azt remélik az érdekképviseletek, hogy Michael O’Leary meggondolja magát.

A szakszervezetek 2023-ig havi bruttó 1440 eurós fizetést szeretnének a légiutas-kísérőknek és 2000 eurót az első tiszteknek, így most a Ryanair válaszára várnak. Mint megírtuk, 370 dolgozó állása van veszélyben.

Fotó: AIRportal.hu