Nagyobb költségcsökkentő lépésekre készül a British Airways, de kérdéses, hogy a rövidtávú járatok átszervezése miként érinti majd a ráhordó hálózatot.
Az International Airlines Group (IAG) legnagyobb légitársasága a The Wall Street Journal értesülései szerint leányvállalatot hozna létre, amelybe egyes rövidtávú járatainak üzemeltetését szervezné ki.
Az elsődleges cél a költségek és ezen belül a személyzet bérének csökkentése, a cég ezzel a lépéssel is igyekszik felvenni a versenyt a Ryanairrel és az Easyjettel. Az új légitársaság Gatwickről üzemeltetné járatait.
A British Airways a járvány előtt használta már egyes európai járataihoz a Londontól délre lévő repülőteret, ezeket azonban a pandémia kirobbanásakor felfüggesztette, vagy Heathrow-ra költöztette.
A The Wall Street Journal cikkében megjegyezte, hogy a brit légitársaság volt a járvány előtt a legjövedelmezőbb az IAG leányvállalatok között, de mára az Iberia és a Vueling is beelőzte. Ennek oka egyebek között, hogy az Egyesült Királyság az európai országokhoz képest sokkal szigorúbb utazási szabályokat alkalmaz, és alkalmazott a korábbi járványhullámok idején.
Arról egyelőre nincsenek információk, hogy mely útvonalakat érintheti a kiszervezés, a légitársaság a lap megkeresésére annyit reagált, hogy folynak a tárgyalások a szakszervezetekkel az átalakításról, amíg ez nem zárul le, addig érdemben nem kommentálják az értesüléseket.
Alex Irving, a Bernstein elemzője azt mondta az újságnak, hogy nagyon sok még a kérdőjel az új cég méretével és az átalakítás mértékével kapcsolatban. A várakozások szerint a hosszútávú járatok fognak a legkésőbb újraindulni, ezért lát rációt abban, hogy a British Airways arra rendezkedik be, hogy a közvetlen, direkt utasforgalmat szolgálja ki.