A román állami légitársasághoz közelálló források szerint a cég két képviselője az Egyesült Államokbeli Boeing-gyárba látogatott ahol több 787-8 Dreamlinert is megtekintettek.
Román sajtóhírek szerint magas beosztású vezetőkről van szó, akik azért látogattak el az amerikai repülőgépgyártó everetti gyáregységébe, mert a Tarom nagyon kedvező lízing ajánlatot kapott a legrövidebb törzsű Dreamlinerekkel kapcsolatban.
Az értesülések szerint a románoknak két, General Electric GEnx-1B típusú hajtóművekkel felszerelt 787-8 példányt ajánlottak, a 35507 és 35508-as gyártási számút.
A román Aeronews értesülése szerint a két gép a „rettenetes tíz” (Terrible Teens) sorozatból való.
Ezek a Dreamliner elsőként sorozatgyártott példányai, amelyek 8-20%-kal nehezebbek lettek, mint azt az eredeti specifikációban a Boeing vállalta. Emiatt a hatótávolságuk is kisebb.
Az eredeti megrendelők ezeket a példányokat nem vették át, vagy hatalmas árengedményekkel lettek volna hajlandóak forgalomba állítani, így évekig a Paine Field repülőtér egyik lezárt területén letárolva várták sorsukat, sőt egyes példányoktól a Boeing máig sem tudott megszabadulni – ezért ragadt rájuk a nem túl hízelgő becenév.
A két lízingelésre felajánlott gép közül jelenleg csak az egyik van repülőképes állapotban, VP-CSC lajstromjellel a Residence II Ltd tulajdonában áll, ezt eredetileg a Royal Air Marocnak gyártották, de sem ők, sem a RwandAir nem vette át, hiába ajánlották fel számukra.
A másik példány ha lehet még ennél is hányatottabb sorsú, eredetileg szintén a Royal Air Marocnak készült, de visszakerült gyártóhoz, N947BA, amerikai lajstromot kapott, 2017 márciusában pedig megvette a Crystal Luxury Air. Szolgálatba itt sem állt, az online adatbázisok szerint jelenleg érvényes lajstromjele sincs, egyes információk szerint a Victorville melletti sivatagi repülőgép-temetőben, lekonzerválva áll.
Némileg ellentmond az online adatbázisoknak, hogy az AVbuyer repülőgépek értékesítésével foglalkozó portálon a svájci Comlux International hirdeti a gépet, a hirdetés szövege szerint teljesen repülésre kész állapotban 25 utasra berendezett VIP-kabinnal.
Nem kizárt azonban, hogy a Tarom lesz, amelyik forgalomba állítja mindkét gépet, a korai sorozatgyártásból eredő szériahibák miatt ugyanis olcsóbban hozzájuthatnak, ami a román állami cég pénzügyi gondjait elnézve nem utolsó szempont.
Emellett a két Dreamliner viszonylag gyorsan rendelkezésre is tudna állni a papírok aláírása után, és a sivatagi tárolást követő kötelező C-check elvégzése, illetve a kabinberendezés testreszabása is aránylag kevés időt vesz igénybe.
Ilyen feltételekkel nem lehetetlen, hogy jövőre Romániából ismét elindulnak a hosszútávú járatok az USA és Kína irányába, sőt még a Werner Wolff vezérigazgató által nemrég megjelölt 2019 májusi céldátum sem tarthatatlan.